Köpråd - Dualtron Thunder vs Storm

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Rockit, 22 aug 2020.

1. Rockit

Rockit Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har lagt en pre-order på en Dualtron Thunder hos minimotors Stockholm. Men undrar om det inte är bättre att vänta på nya Storm?

Behovet:
    * Det finns väldigt många branta backar var jag bor. Jag vill kunna åka uppför i opåverkad fart och nerför backarna med pålitliga bromsar.
    * Jag vill ersätter användning av min bil till/från jobbet. På jobbet vill jag åker mellan två jobb siter som är ungefär 1 mil ifrån varan.
    * Om det bli lite "svenskt sommar" med lite regn. Vill jag fortfarand kunna åka mellan jobb siterna.
    * Helgerna vill jag kunna ta långa körningar utan batteri ångest.

Är en beprövad Thunder med egen fixat vattentättning ett bättre val än en Storm med förbättrad vatten intrång och uppgraderingar på Thunders svagheter? Vet någon hur de nyaste versioner från Dualtron har varit? Mycket barnsjukdomar?

Det jag gillar med nya Storm modellen.
    * De verkar har förstärkt deras gaffel krona. Mycket tjockare än Thunders.
    * Dubbel klämmor ovanpå gaffel kronan, istället för Thunders enkel klämma.
    * Att resistansen till vatten intrång ska var förbättrad. Frågan är om EYE kontrollern och kanpparna på styret klara av vattnet bättre?
    * En fotstöd med hög placerad baklampor.
    * Verkar vara att kontrollerna är i fotstödet över bakhjulet. Mer plats för batteriet. Kanske möjliggör bättre design "under plattan".

Det jag osäkert på med Storm modellen.
    * Handtaget till den löstagbar batteripack. Den verkar ta plats och kan vara i vägen, om inte man tycker att det är en bra plats att vila foten emot.
    * Det verkar vara ett lås framför handtaget till batteripack. Bli det inte lätt att den fylls med allt möjligt från åkningar?
    * Är laddporterna under handtaget tillräckligt skyddad, eller i vägen?
    * Om kontrollerna är i fotstödet över bakhjulet, är kablar i risk att tappa vattentättning eller måste bytas pga suspention travel?

Sen har jag en allmän fråga om hur polisen ser på de starka/snabba Dualtrons? Beklagar om detta har svarats 1000 gånger.

Sorry att det var mångafrågor. Vill bara få lite hjälp med köpet.
    /Rockit