Köpråd Gaming laptop, hjälp! ~15-20k

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Laptophjalp, 26 nov 2019.

1. Laptophjalp

Laptophjalp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej jag beställde hem en laptop för 18 tusen som jag trodde hade ett vanligt 2070 i sig men visar sig senare att det var ett 2070 max q som inte är bättre än 2060. Så kommer nog att lämna tillbaka den.

Har nu hittat en dator som kostar 4500kr mindre med 2060 i. Det jag undrar då är vad jag får för mina 4500kr? Har länkat båda datorerna nedan. Är en acer helios 300 mer värd om man vill ha en med riktigt 2070 i sig? Vad rekommenderar ni?

Datorn jag köpte:

Lenovo Legion Y740-15 - i7 16GB 1TB RTX 2070 144Hz - BF19

Det billigare alternativet med 2060 ( Den låg på 13500kr i flera butiker men rabatten kanske är borta nu):

Webhallen.com

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 793
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Laptops är verkligen krångligt då thermal throttling spelar en så avgörande roll, så det är svårt att svara på vad man skall välja utifrån endast komponenterna.

Har du kikat på tester för respektive dator och jämfört hur det ser ut med FPS:en i de spel du spelar med den upplösning du brukar spela i? Det är väl bästa sättet att få en uppfattning om det är värt det eller ej.

3Dmark och dylika tester varar så kort tid, knappt fem minuter, så det är inte så bra att gå på de siffrorna när man köper en laptop (om de inte loopat testet). Det brukar ju slå till först efter ~20-30 minuters spelande.

Last edited: 26 nov 2019
    Kristy gillar detta.
  3. Choppe

Choppe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone Air
    Telefon 2:
    iPhone 14
    Ser ut som att Webhallen sänkte den med 3500 kr igår och höjde den med samma summa idag. Var det något typ av demoex?