Köpråd in-ear bluetooth

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av gooner, 28 sept 2017.

1. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Är så att jag är ute efter några sådana. Har sett reklam någonstans om att det finns sådana man kan ladda genom mobilen... Kommer ju glömma ladda upp dom förmodligen så vore perfekt. Någon som har koll dem? Minns inte vad de hette. Är lite orolig för usb-c porten i mobilen. Känns inget vidare om den skulle paja när man kopplar hörlurar osv hela tiden....

2. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 299

MINA ENHETER

Har själv snöat in lite på det där.. på jobbet kör jag ett par b&o h7 men där står jag/sitter vid datorn så inga problem att ha enorma lurar på mig :)

När jag pendlar och tränar har jag ett tag använt jaybird x3. Helt ok lurar, inte för dyra, svettsäkra, ok batteritid MEN förra veckan tappade jag bort påsen med laddaren och helt plötsligt kan jag inte längre ladda mina lurar.. utöver det tycker jag att sladden bakom nacken är mer störande än vad jag trodde.. den fastnar i jackan när man vänder huvudet vilket gör att någon av lurarna åker ur..

Har testat apple airpods vilket jag nu även beställt eftersom 1: jag kan ladda dem med samma sladd som min mobil 2: ingen sladd alls..

Om jag vore du skulle jag kolla på helt trådlösa med ett fodral där även lurarna laddas i med t.ex usb c eller liknande dvs ingen special-laddare eftersom du blir helt fucked om du tappar bort din lilla dongle..

Jaybird har släppt ett par sådana precis, bose också..

bernard och gooner gillar detta.
  3. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Tack för svaret! Ska spana in dem. Tänkte ett par billiga, borde skrivit det. Ska egentligen bara ha dem när jag pendlar till jobbet samt lite PW. Men man vill ju ändå ha okej ljud. Ska kolla dina alternativ!

4. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 299

MINA ENHETER

Lurar med sladd mellan snäckorna som jaybird x3 är generellt billigare än helt trådlösa så åk till någon återförsäljare och testa ett gäng vetja!

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 704
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa att placera telefonen i bakfickan och gå runt lite i butiken när du provlyssnar, om det är möjligt. Den största bristen med in-ear-lurarna utöver ljudet är den begränsade mottagningen.

Tyvärr är det svårt att testa dem ordentligt inomhus eftersom signalerna studsar överallt. Utomhus försvinner de ut i intet, vilket gör mottagningen betydligt sämre.

Det varierar förstås lite mellan vilken kombination av hörlur+telefon man kör. Vissa telefoner har bättre BT än andra, och detsamma gäller så klart lurarna.

Använder själv Bragi:s in-ear-lurar för närvarande och de fungerar utomordentligt inomhus, men när jag är utomhus och springer måste jag placera telefonen på ett sådant sätt att jag inte täcker för antennen, för då försvinner mottagningen till/från. Har plöjt igenom 3-4 st in-ear-lurar tidigare, och de som fungerat bäst har varit de med sladd emellan. Sladden är dock lite störande, speciellt om det sitter en fjärrkontroll eller mikrofon på någon av sidorna så att det inte råder jämvikt.

garm, gooner och erik.rahm gillar detta.