Köpråd Kyl & Frys paket

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Turqok, 24 sept 2023.

1. Turqok

Turqok Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 834
    Hej
    Då var det dags att byta ut vår kyl & frys. Har ni några tips på vad man kan köpa?

ca 15000kr budget
    120cm bred Max för båda
    185-186 höjd

2. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

Den prisklassen är det mest inredningen som sätter vad du gillar, iaf var det så när jag jobbade på Elgiganten back in the days. Electrolux/Husqvarna Siemens/Bosch brukar vara ok runt där. Just de måtten är standard så många brukar erbjuda paketpris.

Mitt tips är att kolla på inredningen - något du stört dig på i dina nuvarande? Något speciellt du vill få plats med osv, håll koll på kampanjer så blir du nog nöjd :)

Tror inte du får in miele för de pengarna (de brukar ge 10 års garanti vilket är nice)

Samsung hade Elgiganten sjuka marginaler på och det var lite so so vad man fick, brukade vara mycket displayer och ljud/ljus men även en del garantiärenden. Kan ha blivit bättre, svårt att säga att något märke är bättre än något annat tbh man kan ha tur med de billigare och otur med de dyra som allt annat..

bernard och Turqok gillar detta.
  3. Turqok

Turqok Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 834
    Tack för input, ska kika runt om jag hittar något bra erbjudande.

erik.rahm gillar detta.
  4. Fr3dr1k

Fr3dr1k Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6
    Elgiganten ger ju 1000 kr tillbax för varje 5000 man handlar för just nu. Sen om det är något vettigt är ju en annan femma.

bernard och Turqok gillar detta.
  5. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    489

MINA ENHETER

Kolla in Samsungs benify sida, ibland är det riktigt bra priser där. Köpte där själv men det är några år sedan, hemkörd till dörren. Har köpt en massa annat via samsungs Benify sida och det har fungerat fint, har dock aldrig haft anledning att reklamera något.

Kristy och Turqok gillar detta.
  6. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

What he said.
    Jag köpte själv kyl & frys från Samsung bara en månad sen. Leverans och inbärning kostnadsfritt vilket alltid är nice. Betalade strax över 15k, väldigt nöjd.
    Var på Elon innan och pratade med dem om vilka märken som var bra osv, enligt dem är Samsung ett av de bättre, iaf i vilken volym du får. Jämförde ett Husqvarna och Samsung, skiljde nästan 100Liter i volym på kylskåpet trots samma storlek i exteriören.

7. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 444
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Gissar att isolering medför mindre volym inne i skåpet. Intressant att kolla upp energiåtgången mellan tex Samsung vs Husqvarna.