Köpråd laptop

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av effo, 15 jun 2023.

1. effo

effo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    Pixel 6A

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6A
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Behöver lite hjälp att hitta en laptop till dottern. Syfte är filmtittning, surf och Word/Excel. Bra skärm önskas också. Har letat fram några alternativ:

Lenovo ThinkPad L14 Gen3i 14" bärbar dator i5/16/256 GB (svart) - Elgiganten

Bärbar Inspiron 2-i-1-dator på 14 tum med 12:e generationens Intel processor | Dell Sverige

Bärbar Dell Vostro 3420-dator | Dell Sverige

HP Pavilion x360 2-in-1 Laptop 14

Själv lutar jag lite åt Lenovon, men vad säger expertisen? Finns andra bättre alternativ?

2. Öland4ever

Öland4ever Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Comviq, Halebop
    Telefon:
    Siemens ME45
    Telefon 2:
    Siemens M65
    Telefon 3:
    Ericsson R310
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S3 9.7" SM-T825
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab A 10.1" SM-T515
    Roligt att se att det finns datoranvändare på detta forum och inte bara smartphoneanvändare.

Vill du, eller din dotter, ha en riktigt bra dator så välj en HP ZBook. Dom kostar en slant men min rekommendation är att det är bättre att köpa en begagnad högkvalitativ laptop än att köpa någon lågprisdator.

Samt, enligt min egna uppfattning, att det är bättre att köpa en dator med lite större skärm än en med lite mindre skärm. Det är väl den mest bidragande orsaken att jag väljer bort smartphones rent allmänt. En dator och stor skärm är mycket mer njutningsfull att sitta framför. Är din dotter dessutom lite yngre och gillar att spela spel så är det självklart största möjliga skärm som finns ex 17,3" som ZBook har ett givet köp.

effo gillar detta.