Köpråd: Min Huawei P20 pro börjar ge upp..

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av AnnaElin, 17 jan 2024.

1. AnnaElin

AnnaElin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Dagen jag hoppades aldrig skulle komma, är här.

Flera appar går inte längre att uppdatera, kvaliten på samtals ljud är skräp och den har börjat lagga och bete sig.

Min Huawei P20 pro behöver bytas ut.

Jag söker tips på vilken telefon ni som också haft en Huawei P20 pro har gått över till?

Och ja, jag söker bara tips från gamla Huawei P20 användare, man måste haft en för att förstå.

Målet är att hitta en telefon som storleks mässigt är så lik som möjligt men utan att behöva gå ner i bild kvalitet på kameran, men de verkar vara omöjligt...

Väldigt väldigt tacksam för tips.

2. msandstedt

msandstedt Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 8
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv, Nest Hub
    Spontant 2 förslag, Samsung Galaxy S23 eller Pixel 8 om du vill hålla dig till Android.

Jag hade själv Huawei tidigare, P20 Pro och därefter Mate 20 Pro, bytte 2019 till iPhone 11Pro och sedan IPhone 13Pro för 2 år sedan och är väldigt nöjd.

Kristy gillar detta.
  3. AnnaElin

Mottagna gillanden:
    0
    Övergav Samsung för flera år sen när dom började fylla telefonerna med massa bloatware. Så försöker undvika dom, men, de är ju förutom de väldigt bra telefoner!

Väldigt imponerad över att du lyckats gå över till iPhone! Är inte där än på långa vägar. Tusen tack för dina tips!

4. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 215
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
  5. msandstedt

msandstedt Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 8
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv, Nest Hub
    Det var ingen svår övergång, har haft iPhone som jobbmobil sedan 2009, de har sina fördelar men också nackdelar, för min del överväger fördelarna. Har inte släppt Android helt, har haft några Pixlar vid sidan om, Pixel 3a, 4a och nu 6a. Tror inte du blir missnöjd med Pixel 8.

6. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Vi har ett par S23 i familjen sedan 2 veckor tillbaka, och av det jag testat och grejjat så är det ett otroligt flyt, otrolig skillnad emot 60hz fastän jag var en av dom som var skeptisk.

Även operativsystemet i sig är helt laggfritt och hela tiden "med". Jag testade även att rensa bort lite av det jag tyckte var onödigt i telefon, och det gick galant att ta bort. Förstår inte alls problemet helt ärligt. Snarare så har Samsung många fina appar/system/funktioner som ett rent Android saknar.

Minns för typ 10 år sedan, då var det lite kult att gnälla på Samsungs mjukvara. Men hela känslan i telefon är definitivt premium i sin helhet, i klass med Apple utan tvekan, jag tror det gnället bara hänger kvar ändå, lite som gubbarna på byn käftar om Volvo vs Saab eller något i den stilen. Finns även en rolig app att ladda hem, där du kan skräddarsy hela telefonen som du vill, Samsung Good lock. Obs!!! 100% valfritt.

Så jag tycker absolut inte att du ska dömma ur Samsung, det är en fin produkt.

Kristy gillar detta.
  7. AnnaElin

Mottagna gillanden:
    0
    Åh visste inte om Samsung Good Lood Lock! De kan ju definivt vara värt att kolla in då!

Många som skriver pixel också, och de har faktiskt fått bra i en del tester. Men ni som provat pixel, tvingar dom fortfarande på än Google Search Bar på hemskärmen? Hade en Motorola ett tag som jag gilla, så släppte dom en ny uppdatering där Google Search Bar låste fast i botten på hemskärmen och gick fan inte att bli av med haha!

8. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 077
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, men det gäller bara stock launchern. Byt launcher så kan du göra vad du vill med den

9. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Jag har kvar både den Huawei P10+ och P20Pro som jag köpte nya. Det säger en hel del om hur mycket jag gillade deras telefoner. Även om jag använder Pixel idag (ångrar det inte kommer fortsätta så länge Google vill) så vill jag ändå säga att en iPhone är närmast i känsla med de gamla Huawei och var väl även exakt det som de strävande efter när de jobbade 110% för att göra världens bästa telefoner och slå sig in på marknaden. Så mitt högst personliga P20Pro-svar är en iPhone av Pro-version. Tyvärr är priset skyhögt.