Hej! Har idag en samsung galaxy s4 och funderar på att byta till en nexus 5. Men är samtidigt rädd för att bli besviken att jag byter ner mig. tänkte mest på de negativa saker man hört om nexus 5, bland annat batteritid Det jag använder mobilen till är facebook, internet, lite spel, musik, smsa/ringa samt kolla film. Är nexus 5 ett bra val? Mvh Robin
Ja! Jag har en vän som har N5 och han har inga problem med batteritiden. Han är jättenöjd! Kan säga att du inte byter ner dig. Hårdvaran i N5:an är bättre än S4:an
Av erfarenhet kan jag säga är att N5 är bättre än S4 på alla punkter förutom kameran, den är sämre på Nexusen. Annars är batteritiden ungefär lika bra/dålig beroende på hur man ser på det och prestandan generellt är märkbart bättre på Nexusen. Jag föredrar även LCD framför Amoled.
Har haft min N5a i 2 månader nu och var skeptisk till batteritiden men den har verkligen inte varit något problem alls. Laddar inte denna telefon mer än någon annan jag haft. Klart den bästa jag haft, bra prestanda och allt flyter på bra. Sett till priset så är den klart en utav de bästa som går att bringa just nu. /R
Köpråd Har haft min Nexus 5 i drygt en vecka nu och om man ska vara petnoga och hård så skulle jag säga detta om telefonen: + Solid byggd telefon samtidigt som den är lätt i handen. + Samtal och högtalarkvalitén är ok, men inget märkvärdigt. Kan även påpekas att headset- och högtalarvolymen är väldigt låg. + Samma sak kan sägas om kameran. Den tar ok bilder. + Batteritiden är lagom, inte bättre än många andra telefoner där ute. Jag måste ladda min telefon ca 1 gång om dagen och i sällsynta fall 2 gånger om dagen. + Det som gör telefonen stark är den snabba processorn. Är i överlag nöjd med min telefon. Tycker att den är värd pengarna, men det är inte "wow"-faktor över den för mig. Det beror mycket på vad du lägger vikt vid.
Hade en samsung s4 innan nu bytte ja till nexus 5.väldigt nöjd mycke snabbare och batteri tiden är samma.enda nackdelen är att jag hade 2 batterier till s4.det är det enda ja saknar Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Den här löser detta, och laddar upp din mobil ~2 gånger från 0%. http://www.amazon.co.uk/dp/B00F91KMHG/?tag=swedroid-21 Har själv den med 2 usb-portar. Den lever i ryggsäcken. Stora fördelen är att kompisar kan få använda den också, till skillnad från ett utbytes-batteri.
Beror på om du föredrar amoled eller lcd, jag gillar den på Nexus 5 mer för att amoled ger jobbiga färger och har ett grönaktigt sken över skärmen. Men vissa gillar amoled.
Jag har nu haft min Nexus 5 i några dagar och är väldigt nöjd, hade tidigare Galaxy s3 och det är skönt att ha ett rent Android jämfört med Samsung. Batteritiden är bra, den laddar fort med orginalladdaren. Har även ett "powerpack" i väskan för nödladdning. Skärmen är också väldigt ljusstark. Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk