Köpråd? ny laptop, HP

Diskussion i 'Off Topic' startad av multikp500, 10 aug 2013.

1. multikp500

multikp500 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej jag letar efter en ny bärbar dator.

Jag har en asus just nu med core i7(3:dje gen) med 8 gb ram, klass 3 grafik, Jag tänkte spela lol och kolla film.

Min dator klarar inte att kolla film och spela lol samtidigt. (Intel hd 4000) alltså att utvigda skärmen till en annan skärm och ha igång film och spela lol.

Min syster ska få denna datorn. jag har kollat på en ny

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/hp-envym6-1255eo/186874.3003/

Tror ni den är bra??( klass 2 grafik) Jag brukar inte använda Amd, är deras proccesor bra?? alternativt kommer jag att uppgradera ramet till 16 gb från 6. kanske overkill men ändå. jag har hört att hp har svårt med överhettning stämmer det? Tacksam för svar

Last edited: 10 aug 2013
  2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 331
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag rekommenderar inte AMD i en bärbar dator. Har en HP Pavilion dator med AMD och sedan har jag en Intel Core i3, AMD processorn ligger mellan 55-80(90-100 har den varit uppe på också men då ringde jag HP och det blev service på det.) °C medan Intel ligger mellan 40-55(60 ibland och vid stresstest 80 men då jobbade fläkten som fan) °C

EDIT: HP har inga problem med överhettning längre, dem hade det förut. Så länge man inte har datorn i sängen och/eller ska spela spel i sängen direkt mot täcket

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

Last edited: 13 aug 2013