Köpråd ny mobil max 4000 kr

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av higgspartikel, 5 apr 2016.

1. higgspartikel

higgspartikel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Med en tår i ögat har jag bestämt mig för att uppgradera mig från min gamla trotjänare samsung galaxy s3 som jag varit otroligt nöjd med. Nu undrar jag då vilken telefon man ska köpa för max 4000 kr.
    Har länge funderat på en oneplus 2 eller oneplus x men misstänker att det inom en snar framtid kommer släppas en ny oneplus. Samt att jag är lite tveksam till deras service om det uppstår problem med telefonen. Erfarenheter av det får ni gärna dela med er av.
    Tittade lite på en HTC one M9 men det verkar som kameran inte riktigt håller måtten så den har jag i princip uteslutet.
    Sen har jag tittat på en LG G4, nexus 5x och sony xperia z5 compact.
    Ni får gärna hjälpa mig i jakten på en ny mobil.

2. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Både lg G4 och Nexus 5x är mycket prisvärda. Men vad är det du söker i en som du anser bra mobil?

3. higgspartikel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En bra kamera värdesätter jag väldigt högt samt batteritid. Om jag inte missminner mig så har LG G4 utbytbart batteri. Vilket för mig är ett stort plus. Vill att den ska va framtidsäker, då jag misstänker att jag kommer ha den ett tag. Så utbytbart batteri betyder mycket. Likaså chansen till uppdateringar av mjukvara.
    Sen om den är från grunden kraftfull så att den på det sättet är framtidsäker är ju bra!
    Oneplus 2 har ju iaf på papperet väldigt tung hårdvara.

4. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Moto X Play, grymt batteritid, bra kamera, ganska så snabb, grymt bra ren android version för ett otroligt bra pris! :)

jnsson gillar detta.
  5. Droid119

Droid119 Guest

Nexus 5x har en helt okej kamera. Batteriet är nog inte så svårt att byta ut.

6. higgspartikel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har någon erfarenhet av oneplus?

7. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

lite tråkig i jänförelse med andra förslagen i tråden. Dessutom enligt mig ungermålig kamera och ganska tråkig skärm. Hellre en OP 2 i så fall. Men i valet mellan den och G4 är valet lätt för mig- g4

8. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag hade den första, Oneplus One, och var väldigt nöjd med den. Sen kom en FW-uppdatering som förstörde telefonen för alla med Tele2/Comviq (samt vissa andra operatörer i andra länder).

Det totala oviljan att lösa detta och idiotsvaren jag fick från Oneplus när jag kontaktade dem angående det gör att jag aldrig kommer att köpa något från dem någonsin igen.

Problemet är vad jag förstått det fortfarande inte löst och buggrapporten fyller 1 år om 12 dagar: https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-3371

Jag löste problemet för egen del genom att köpa en Nexus 5X och jag är fortfarande väldigt nöjd med den.