Hej!
Även jag sällar mig till alla andra som vill ha köpråd
En hyffsat billig lur önskas. Jag har varit inne på s22 genom
Comviq (299kr/mån i 36 mån) men skulle egentligen vilja ha en större skärm, runt 6,4-6,5 tum.
299kr/mån känns inom min budget, eller 3-4000 kr vid köp av enbart mobil. Matematiken kanske inte riktigt går ihop sig här, men det kan jag bekymra mig över
Jag klämde och kände lite på Elgiganten idag och fick syn på A22 och A32 som bara kostade 3000 (att jämföra med s22 10500 tror jag) och jag frågade vad det var för fel på dem. Svaret jag fick var att efter ett halvår så blir de långsamma pga sämre processorer. Stämmer detta? Vad är eran erfarenhet? Vilken processor ska telefonen ha för att den ska vara lika snabb om 2 år - om det går?
Jag har en s6 nu så egentligen blir nog vad som helst bättre, men jag vill känna mig nöjd om 2 år med.
I övrigt är det viktigt med bra batteritid, det ska kunna gå en dag utan att jag behöver ladda. Jag spelar inte spel, streamar inte mycket, surfar och hänger på FB mest.
Minst 128 GB i minne, plats för minneskort är inte så viktigt.
Samt att jag har tillgång till android uppdateringar i 2-3 år framöver.
Och en hyffsat bra kamera, men som sagt, allt blir nog bättre än nu.
Sitter dessutom fingeravtrycksläsaren på skärmen så är det ett plus! Men inte avgörande.
Jag kan tänka mig andra märken än Samsung, blev lite nyfiken på Googles när jag läste i forumet att de inte har någon bloatware.
Tack på förhand!
Click to expand...