Köpråd OP12 eller S24+

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av purity, 28 nov 2024.

1. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej!

Råkade krascha min OP7T som fortfarande fungerade bra, så nu är jag på jakt efter en ny mobil.

Jag har kört OnePlus länge, men har läst lite att OxygenOS inte är så bra längre? Men känns ändå som man får bra hårdvara för pengarna.

Kamera är inte superviktigt, men trevligt om den tar bra bilder och inte sämre än de på OP7T.

Samsung har något segare laddning, tycker att OP7T laddade snabbt, den har dock mindre batteri än S24+ och OP12, men tänker att S24+ kanske laddar liknande OP7T medan OP12 bör ladda väldigt fort.

Jag tycker nog S24+ är något snyggare än OP12, gillar inte riktigt kameraklumpen på baksidan på OP12. Men har varit väldigt nöjd med OP hittils.

Någon som har någon input? Behöver lite råd. :) Jag kanske har snöat in lite på dessa modeller, kanske finns något annat bra med?

OnePlus 12 5G Dual SIM 16GB RAM 512GB vs. Samsung Galaxy S24+ 5G SM-S926B Dual SIM 12GB RAM 256GB | Jämför specifikationer & omdömen - Prisjakt

2. purity

purity Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det fick bli en OnePlus 12, mest van vid det och den snabba laddningen är inte dum. :)

flipp gillar detta.