Köpråd router

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dek, 11 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Haj haj!

Har i dagsläget en router från Comhem, men den ger inte alls den hastighet jag förväntar mig. Har 250mbit/s men får ut runt 170 mbit/s.. Har en Netgear CG3100. Måste ju dock ha kvar den här routern då det är via antennuttaget, typ? Märkte att om jag stänger av NAT i routerns inställningar så får jag 250mbit/s. Så jag funderar på om det är möjligt att stänga av NAT, koppla med nätverkssladd från comhems router till en ASUS RT-N66U (http://www.komplett.se/asus-rt-n66u-dark-knight-11n-n900-router/746279#!tab:extra). Och sen köra därifrån till datorn med sladd men också trådlöst, då bör jag få ut en snabbare hastighet om jag inte tänker fel?

Någon som kan bekräfta detta? Någon som har en Asus N66u och vet hur deras DLNA funktion med att koppla usbhårddiskar till routern fungerar?

Mvh
    dek

2. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Undrar också lite som du. Vad är skillnaden mellan den du länkade som är ganska dyr jämtemot en låt säga som kostar kring 500kr?

3. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

4. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Funderar också på att köpa en sån då. Vad menar du med toppar med sladd? Räcker det inte med nätverkssladd från modem till router sen är det klart? :P

5. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Jo, om du vill köra wifi. Med mitt modem från comhem fick jag ut 170 mbit/s med kabel från modemet till datorn. Nu har jag bryggat comhems modem och kör med kabel från asus routern och då får jag ut 250 mbit/s.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.