Gott nytt android-år!
Vad passar inte bättre än att investera i en ny telefon?
Jag behöver lite synpunkter på vilken telefon som är bäst att köpa. Jag har redan bestämt mig för vilka det rör sig mellan. Vill alltså ha någon utav dem, inga andra.
Mina tankar:
Samsung galaxy S5 mini - Bra behändig storlek på skärm. Batteriet verkar också bra. Jag gillar att hemknappen är fysisk. Lite gammal dock. Frågan är om den kommer vara totalt föråldrad om ett år?
HTC ONE M8s - Verkar vara mycket prestanda för pengarna! Skärmen egentligen lite stor, men egentligen ingen dealbreaker. Aluminium är alltid uppskattat.
Sony Xperia Z3 Compact - Helt rätt storlek! Kameran verkar riktigt bra! Gillar också Sony:s UI. Batteriet verkar också bra! Verkar vara bra overall. Kommer den att vara föråldrad om ett år?
Sony Xperia ZL - Verkar ha bra specifikationer, men tyvärr är den gammal. Den är i vilket fall billig.
Samsung Galaxy A5 - Snabb och snygg. Gillar egentligen inte Samsungs UI, men det är säkert en vanesak. Bra kamera samt bra skärm. Gillar den fysiska hemknappen.
ZTE Blade V6 - Blade-telefonerna har alltid varit mycket för pengarna. Bra kameror.
Huawei Honor 6 - Har ingen erfarenhet av Huawei, men denna verkar ju på papperet vara riktigt bra! Octa-core låter i alla fall lovande.
Sony Xperia M4 Aqua - Synd med lite internminne. Men frågan är om inte de andra specifikationerna väger upp...
Nu till mina egentliga frågor:
Finns det något jag behöver beakta innan jag slår till på någon utav dem?
Är det dumt att köpa en telefon från 2013 eller 2014?
Just nu så har jag en Xperia P som tyvärr blivit helt oduglig. Jag är ändå ganska nöjd över att den hållit i 3 år... Det är väl främst batteriet och prestandan som har gett vika. Jag kan till exempel inte använda de allra nyaste apparna...
Oavsett vilken telefon jag väljer är jag övertygad om att jag kommer att bli nöjd. Jag vill att telefonen skall hålla bättre än min Xperia P och det skulle vara trevligt om den kunde hålla i ytterligare 3 år.
Mvh
Click to expand...