Fråga: Köpråd: Samsung Galaxy Tab S7FE 5G, S6 LTE,S9

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Tompa23, 24 sept 2023.

1. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Någon som har erfarenhet av Samsungs S- series- som ex S7Fe, S6, och nu deras nya S9.

Som jag förstår så är både S7 & S6 rätt så gamla modeller,men att dessa har uppdaterats.

Då jag självt har mest erfarenheter av deras A- series( A7). Utan att för att vara allt för negativ så tycker jag att denna serie är rena rama dyngan.
    Det enda som är posiitivt är skärmen,och batteriet,men att själva mjukvaran är rena rama skräpet.
    Så det är lite som att köpa en VW i en Skoda.

Men å andra sidan som jag förstår så kostar deras nya S9 typ som en ny( eller bättre beg laptop).
    Men samtidigt så har denna högre IP- Klass.

Då är min fråga om det är värt att investara i en S9,i jämförelse med ex en S7?

2. DannyX

DannyX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Har bara haft en Tab 3 och en S6. Tab 3 användes till ett för ett tag sedan men hivade den då den känns bara för gammal och för slö. S6'an däremot har hållit bra! Den fick en sista Android-uppdatering för några månader sedan. Så den lär hålla något år till skulle jag säga. Vet inte när de slutar med säkerhetsuppdateringar men det lär funka ett tag till. Har aldrig gjort någon fabriksåterställning och ändå har jag installerat och tagit bort mängder med appar. Den är jag väldigt nöjd med. Lagom storlek också tycker, för allmänt bruk, precis lagom :) har inte provat de nyare dessvärre. Ville bara säga något om S6'an.