[Köpråd] Smartklocka - Går från AWU

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Tusuki, Aug 16, 2024.

1. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Hej!

Har precis beställt en Pixel 9 och kommer gå ifrån Apples ekosystem. Har i dagsläget en Apple watch Ultra som jag tycker om, nu är frågan vilken klocka ersätter denna?
    Vill helst inte hålla på att ladda ner olika fitness-appar osv, utan köra med det som är integrerat i telefonen samt en klocka som har hyffsat bra batteritid på ca 2 dagar eller dylikt. (Ej AOD inräknat)

2. petersladder

petersladder Baby Droid Medlem

I just came the other way, from Android to an Apple Watch Ultra. The only comparable watches are the new Samsung Galaxy Watch Ultra, and several of the Garmin models. Garmin is no doubt the leader here when it comes to both fitness and battery life, with it being the choice of many athletes, and having battery life measured in weeks, not hours. But the Samsung will be much closer to your AWU as far as interface speed and usability.

3. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Thanks for your comment, do I need to download Samsung apps, create samsung acc etc for the fitness apps?

4. demonen

demonen Adult Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 pro
    Hade rekommenderat Garmin Fenix 7 ifall du vill ha det där lilla extra vad gäller funktioner. Jag hade åtminstone hoppat över till en Fenix 7 om jag lämnar Apple och går tillbaka till android igen i framtiden.

5. petersladder

petersladder Baby Droid Medlem

I actually don’t know. Maybe another person knows?

6. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har tidigare haft en Garmin Fenix 5 och idag har jag en Garmin Fenix 7 som jag använder till min Pixel 8 Pro som jag är extremt nöjd med. Fokus hos Garmin är ju batteritid, GPS och träning och är väl för mig utan tvekan den bästa när det kommer till klockor. Jag laddar var 3e vecka och det är ju AOD på.

Har även en apple watch 7 i guld som jag använder till min iphone vardagligen.

demonen likes this.