Köpråd stor mobil

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sT3AK, 18 maj 2017.

1. sT3AK

sT3AK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hejsan alla, eftersom min Samsung Galaxy Note 4 har blivit helt jävla pissdålig, kan knappt använda den längre för den laggar så otroligt mycket och stängs av hej vilt så tänkte jag att det var på tiden att köpa ny telefon, har prövat att rensa system cashe och även fabriksåterställt den men den är fortfarande helt oanvändbar. Hänt 2 gånger nu på 2 år att telefonen bara dött och inte går att starta igen så den måste lämnas in. Nu har jag inte kvar någon garanti på telefonen längre och är sugen på att köpa en ny.

Det jag har gillat med min Samsung är Android-system och storleken på skärmen samt den underbara lampan som blinkar så fort man får en notis. Det jag absolut hatat är all jävla bloatware som Samsung installerat. Känns som att mobilen blir laggig och hade jag inte hittat utvecklarläget och kunnat ändrat animationsskalningen hade den känts väldigt slö också, p.g.a. detta vill jag inte köpa en ny Samsung lur. Har kollat lite på Huawei och Xiaomi Mi Mix och också hört rykten om en ny OnePlus lur som släpps snart. Frågan är då om jag ska köpa ny telefon nu eller om jag ska använda någon gammal skittelefon tills OnePlus släpper sin nya.

Har ni några tips på telefoner som motsvarar en Note 4 fast i 2016/2017 modell skulle jag vara tacksam (pennan har jag aldrig använt, så den skiter jag i).

Last edited: 18 maj 2017
  2. astrob0y

astrob0y Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    282

MINA ENHETER

ROM:
    Stockholm
    moto x pure om du hittar den på rea. Köpte min för 1500 och oj vilken positiv överaskning

bernard gillar detta.
  3. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Hade köpt LG G6 om jag vart du, stor skärm men nätt format på luren.
    Har en S8 just nu och kommer en G6 på posten imån. Ska bli skitkul o jämföra dom! Det enda som för mig just nu ligger till S8'ns fördel är den trådlösa laddningen.. Men så har jag buj inte fått G6'n n så msn vet inte hur det blir :D

4. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    MiMax ?

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 296
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    OnePlus 5 kan nog bli rätt spännande, och bör släppas inom ett par månader, så det är helt klart ett alternativ att vänta in den och köra med en "burner phone" så länge :)

jnsson gillar detta.
  6. sT3AK

sT3AK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Löste problemet med min telefon genom att ladda ner appen "WakeLock" och sätta telefonen på "partial_wake_lock". Kommer vänta tills OP5 släpps och förmodligen köpa den. Tack för eran hjälp dock!

bernard gillar detta.