Mors
Jag kan inte telefoner så om nån tycker det är kul med numbercrunching vore jag tacksam på lite synpunkter på två mobiler som marknadsförs som stryktåliga.
De jag tittat mest på är 4"
Mann A18 och 3,5"
Buffalo
Vad jag förväntar mig prestandamässigt av en telefon idag är att de klarar normal användning utan att knorra: surfa, kolla mailen, skype, nåt enklare spel, youtube, musik. Jag är fullt medveten om att telefonerna jag tittat på inte är några prestandamonster men med tanke på att de har "extrafunktionen tålighet" tycks de väl ändå hyfsat prisvärda för 2000-2500?
Jag har även tittat på den mer etablerade CAT B15 men förutsatt samma byggkvalité och ärlig marknadsföring verkar kinalurarna något vassare för mindre pengar. Garantier och dylikt lär väl bli besvärligt om man importerar men butiken i fråga utlovar faktiskt 12 månader och verkar ha ett hyfsat seriöst upplägg.
Några fördelar 3,5" Buffalo
3.5" har högre upplösning, 640 kontra 480 på 4" (var det logiskt ?)
3.5" har kraftigare batteri (då borde den tillsammans med en mindre skärm klara sig utan laddning längre...?)
3.5" har 5-punkts-touch och 4" bara 2-punkts-touch (märker man nån skillnad?)
3,5" väger bara 150g och är smidigare att släpa med sig i vildmarken kontra 220g för 4"
Några fördelar 4" Mann A18
4" har en gnutta kraftigare hårdvara (eller äts allt upp av att det krävs mer för att underhålla en större skärm?)
4" har lite bättre IP rating (fast hamnar den nånsin i 2m djupt vatten är den nog förlorad ändå...)
4" har större skärm och bättre överblick (duh...)
Som sagt, jag kan inte telefoner och det kanske finns nånting i produktbeskrivningarna och hårdvaran som låter heltokigt för nån som förstår sig på det. Tycker nån att det är kul att jämföra speccar och ha åsikter och synpunkter är dom väldigt välkomna

Click to expand...