Jag har bestämt mig för köpa en Surface Pro 4. Frågan nu är vilken konfiguration.
Nuvarande ändamål:
- Webbsurfing
- Streama film och musik
- Localhost/MAMP (använder för utveckla hemsidor innan jag laddar upp till mitt webbhotell via FTP)
- FTP-program (FileZilla)
- GIMP (bara precis börjat använda för loggor när typsnitt jag vill ha inte finns på PicMonkey.com)
Framtida ändamål:
- Foto- och videoredigering från en Canon PowerShot G7 X dvs. full HD i 60 bilder/sek
- Spel i klass med CandyCrush, AngryBirds osv.
- Visual Studios (appar)
Jag vet att både WAMP, FileZilla och GIMP finns för Windows.
Jag har inte bestämt mig för något foto- eller videoredigeringsprogram. Det kommer inte bli någon Adobe Photoshop eller Adobe Premiere Pro eftersom jag är nybörjare. Jag kommer ev. börja med någon app. Sen om det blir aktuellt eller behovet uppkommer så testar jag något program i stil med Adobe Premie Elements dvs. avskalad version.
Systemkrav Adobe Premiere Elements
Systemkrav Visual Studios
Så Adobe Premiere Elements kräver 2GHz eller snabbare processor samt 2GB RAM.
Visual Studios kräver 1.6GHz till 2.2GHz processor och 1-3GB RAM beroende på typ och virtuell maskin eller inte.
Sett till systemkraven bör Surface Pro 4 - 128GB / Intel Core i5 - 4GB räcka. Hittar ingen direkt information om m3 processorn men någonstans stod det 0.90GHz processorhastighet, vilket låter konstigt lågt?
Dessa systemkrav är kanske minimikrav dvs. räcker om jag inte kör andra program samtidigt?
Vad säger ni? Bör jag kanske välja Surface Pro 4 - 256GB / Intel Core i5 - 8GB?
Click to expand...