Köpråd: Telefon från NetOnNet under 6000

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Nephre, Nov 6, 2025 at 20:54.

1. Nephre

Nephre Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hjälp!

Det är dags att byta telefon till något bättre och pga reasons (presentkort kort och gott) behöver jag köpa den från NetOnNet. Jag känner dock att jag inte riktigt har någon vidare bra koll på telefoner längre, speciellt inte när det kommer till budget/mellansegmentet.

Den behöver ha bra kamera, 256 gb lagring (eller mer) och inte kosta mer än 6k. En snabb koll fick mig att känna att antingen Nothing Phone eller Honor kunde vara bra val men jag tar gärna lite input och andra förslag om ni har några

Hit me, låt höra era tankar

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan du avvakta tills black friday? Kollade nyss netonets sortiment och ingen telefon där är bra prissatt just nu i den prisklass du anger. Ett exempel, jag köpte Galaxy A56 via Samsungs hemsida för 3K för några månader sedan när de körde ett erbjudande. Den kostar 5790 kr på NoN just nu. Samma med Redmi Note 14 Pro 5G som kostade under 3K på Xiaomis hemsida för några månader sedan och som NoN tar 4990 kr för just nu. Detta är lurar som typiskt sett kan sjunka 20-50% på rea.

Om du ändå vill köpa en telefon nu kanske Nothing Phone (3a) Pro kan vara något. Men det är också en telefon som troligen kommer reas ut under hösten.

3. Nephre

Nephre Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Absolut, jag har ingen panik med att skaffa ny telefon så tänker är att jag ska vänta på Black Friday iaf.

Nothing Phone 3a pro är faktiskt den jag hade spanat in mest, det är ett vettigt köp i den prisklassen alltså?

4. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 10 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Edge 50 Neo
    Platta:
    iPad
    Nephre likes this.
  5. flipp

flipp Android Expert Moderator

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, om man skulle gå strikt under 6K av de lurar som finns tillgängliga just nu på NoN hade jag nog valt den även om nuvarande pris inte är speciellt bra. Annars finns Xiaomi 15T för 6995 kr. Den kanske hamnar under 6K på black friday. Helt klart en bättre telefon än Nothing Phone 3a pro. Ungefär dubbelt så hög prestanda i benchmarks och förmodat bättre kameror, skärm och batteritid.