Köpråd till en 7" men det finns så många okända

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av cazz, 2 jul 2012.

1. cazz

cazz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xaomi Mi A1

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xaomi Mi A1
    Platta:
    Lenovo Tab 2 A10-30
    Tanken med denna iden är helt enkelt jag tycker android är intressant men om det är värt att satsa på så vill jag ta det försiktigt med kostnaden.

Nu är ju min syster intresserad av en billig surfplatta på 7" och en maxgräns på 1500 kr. Då tänkte jag varför inte köpa en 7", testa den, gillar jag den så säljer jag min till min syster och köpa en 10" av samma märke eller kanske ett annat som ska vara lika bra eller bättre än 7".

Problemet är att det finns först många svenska sajter som säljer androidplattor så man vet inte var man ska köpa den för garanti och det.
    Sedan finns det ju så många okända märken som jag aldrig hört talas om.

Hon ska ha den till att surfa, läsa, chatta, spela andra enkla saker.

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag rekommenderar Huawei mediapad. Den kostar det dubbla som ny än vad du hade som pristak. Du kan säkert hitta en begagnad då för ditt pris ungefär. Den har nyligen fått uppdateringen för ice cream sandwich och kan spela upp högupplösta videor eftersom den har samma upplösning på skärmen som märkesplattorna på 10.1tum, vilket e unikt för 7tummare. Det är en platta med 3G och plats för MicroSD. HDMI finns osv. Mer får du gärna läsa på själv.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

3. Nallefon

Nallefon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Om nån vill testa men hålla priset nere är väl en platta för flera tusenlappar inte vad som efterfrågades? Mitt eget exempel: Android är jag van med, surfplatta ville jag dock testa. Billigt. Var nära att köpa en Yarvik på Media Markt för cirka 1100, men säljaren avrådde då den inte hade Market, det som nu heter Google Play, utan bara sämre skit kallat GetJar, det som sitter i t.ex iPhonepirater från Kina - och således även skräpsurfplattor. Kort senare hittade jag en Dmtech för 995 på Siba och den används fortfarande. Har just fått ICS, dvs Android 4 och till skillnad från både stora och små supportavdelningar sitter folk från företaget som importerar plattan och är aktiva här på Swedroid. Upptäcks ett fel så är det noterat och jobbas på inom ett dygn i princip, så jag är nöjd. Just min modell har prissänkts nån tia nu, dessutom.

Last edited: 3 jul 2012
  4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 723
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro