Köpråd till student

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Ejeggsperten, 10 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ejeggsperten

Ejeggsperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå! Vill ha köpråd på en androidmobil.. Jag är som sagt student och budgeten är därefter och därför har jag ingen erfarenhet av android heller men det jag främst vill ha ut av den är:

* skön att surfa med och bra skärm vid t.ex tittande på youtubeklipp
    * roliga spel att leka med
    * bra respons av skärmen när man trycker (inte så man behöver dutta 511 gånger för att träffa rätt som på min nuvarande LG)
    * helst radio

Har en budget som kan sträcka sig till runt 3000 men helst lägre såklart.

Är öppen för alla förslag så bring it on!

2. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Smidiga valet: SE X8, SE X10 Mini/Pro alt. HTC Wildfire eller Samsung Galaxy Spica
    Sen har du Acer Liquid E som ligger precis under 3000:- (expansys.se), denna har bland annat hetare cpu mer RAM samt mer högupplöst skärm än de ovanstående men byggkvaliteten är kanske inte lika bra.

Lite jobbigare valet: Zte Blade, då denna måste importeras.

Last edited: 10 nov 2010
  3. Ejeggsperten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Zte blade låter ju som väldigt coolt men då den måste importeras så får jag nog stryka den.

Men av dom övriga: vad är för eller nackdelar med respektive? har kollat in htc wildfire innan men läste någonstans att den har dålig skärm? (kan vara fel av mig)

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+