Köpråd till student

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Ejeggsperten, 10 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ejeggsperten

Ejeggsperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå! Vill ha köpråd på en androidmobil.. Jag är som sagt student och budgeten är därefter och därför har jag ingen erfarenhet av android heller men det jag främst vill ha ut av den är:

* skön att surfa med och bra skärm vid t.ex tittande på youtubeklipp
    * roliga spel att leka med
    * bra respons av skärmen när man trycker (inte så man behöver dutta 511 gånger för att träffa rätt som på min nuvarande LG)
    * helst radio

Har en budget som kan sträcka sig till runt 3000 men helst lägre såklart.

Är öppen för alla förslag så bring it on!

2. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Smidiga valet: SE X8, SE X10 Mini/Pro alt. HTC Wildfire eller Samsung Galaxy Spica
    Sen har du Acer Liquid E som ligger precis under 3000:- (expansys.se), denna har bland annat hetare cpu mer RAM samt mer högupplöst skärm än de ovanstående men byggkvaliteten är kanske inte lika bra.

Lite jobbigare valet: Zte Blade, då denna måste importeras.

Last edited: 10 nov 2010
  3. Ejeggsperten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Zte blade låter ju som väldigt coolt men då den måste importeras så får jag nog stryka den.

Men av dom övriga: vad är för eller nackdelar med respektive? har kollat in htc wildfire innan men läste någonstans att den har dålig skärm? (kan vara fel av mig)

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    X8:an utan tvekan. Ny lur som är både bra och billig. Annars tipsar jag HTC Legend, som kostar 3 å 8. Helt klart den snyggaste telefonen som gjorts 2010, fick även utmärkelsen av T3 för "Bästa design" (ja, den sopade banan med iPhone 4 bland annat i den kategorin).

Så om du kan hosta upp några extra hundralappar så rekommenderar jag Legend. Annars köp X8:an.

5. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Som sagt Legend är kalas så har du några kronor över så slå till på den, annars är det nog SE X8 som går på runt 1800-2000:- som gäller.

6. Ejeggsperten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är väl inte ute efter någon "snygg" telefon på det sättet så Legend går nog bort då också om den inte har några andra kvalitéer som gör att man borde punga upp mer pengar än min budget för den.

Har x8:an android 1.6? läste det någonstans när jag googlade nu.. är inte det "dåligt" jämfört med andra mobil som nu har 2.1 som sämst? eller kan du förklara skillnaden på 1.6 och 2.2 t.ex?

Tacksam för hjälpen!

7. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

1.6 är gammalt ja, men det funkar vettigt. Sen är det ju lite nyheter i 2.1, googla och du kommer finna skillnaderna. Sen ska man tillägga att samtliga lurar i X10 serien har fått 2.1 nu vilket också X8 kommer få, när är en bra fråga dock, i år skulle det väl ske iaf.

8. Origo

Origo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är i samma situation som "Ejeggsperten". Dvs jag vill ha en billig androidlur med hyfsad prestanda. Jag funderar på en LG P500 Optimus One. Den verkar prisvärd och har android 2.2

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=725901
    De testar jag har sett är ganska positiva.

Tror ni att en sån är ett vettigt köp?
    Hur är lg som tillverkare? Jag har ingen erfarenhet av dem?

9. Ejeggsperten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fin telefon "Origo" blev också sugen på den nu..
    Vet inte varför men har alltid varit lite anti SE så därför kändes den på något sätt hetare än x8:an..

Fast och andra sidan har jag en LG nu som kladdar ibland (får problem att skicka sms.. måste ta ut batteriet och sätta i igen så funkar det) men har inte orkat kolla upp felet då det är en gammal mobil och ser ingen anledning till att det skulle vara samma problem med P500!

Så någon som vet om den är duglig?

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Är ex begagnade telefoner ( desire,x10) osv helt ute ur bilden?
    Klassiker i alla teknikval är som alla.vet en fråga mellan ny,sämre prestanda och begagnad bättre.prestanda för samma priskategori.
    Det finns en hel del tips för i alla fall i desire forumet om begagnade telefoner.

11. Ejeggsperten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker frågan är vettig och det är väl kanske att föredra att köpa en desire beg. för samma pris som en ny "skit" mobil men har ingen som helst erfarenhet av blocket/tradera och är tveksam till hur garanti osv funkar om den är begagnad?
    Känns lite suspekt också när det ligger telefoner ute som folk påstår skall vara använda endast ett fåtal ggr osv.. känns som stöldgods helt enkelt.

12. Ejeggsperten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tråden kan låsas.. Tog mitt förnuft till fånga och fixade fram mer pengar så jag hade råd med en Desire istället.. tjoho!

13. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: