Köpråd - Xperia V, Galaxy SIII eller annan

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dynaflux, 16 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dynaflux

dynaflux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste ha en ny telefon och valet står främst mellan Sony Xperia V och Samsung Galaxy SIII men jag kan tänka mig andra tillverkare/modeller.

Nu har jag en Xperia Arc som jag varit nöjd med men den börjar släpa efter prestandamässigt (långsam, minnet inte tillräckligt).

Jag prioriterar kvalitet och hållbarhet både när det gäller byggkvalitet, hårdvara och prestanda (alltså att prestandan är bra så att jag slipper köpa ny efter nästa uppdatering).

Såklart kan jag gå till en butik och klämma och googla på prestanda själv men jag vill ha (någorlunda) objektiva synpunkter, för-och-emot.

Last edited: 16 dec 2012
  2. fugl12

fugl12 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Säger nog Galaxyn. Den känns helt enkelt som ett säkrare kort

3. steevoo

steevoo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag stod inför det valet för 2 veckor sen och jag köpte Xperia V.
    Största anledningen till det var för att den är lite mindre. Sen har jag bara haft Sony/Ericsson som smartphones.
    Dock har Xperia inte fått JB medans Samsungen har haft det sen oktober tror jag...
    Hade jag fått välja om så hade jag nog valt samma så jag är väl nöjd.

4. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag köpte galaxy SIII när den kom och det enda jag saknar är 4G. Det valdes bort (jag reklamerade en 4G telefon) pga allt strul med nät och stora problem med samtalskvalitén... Men det kan eventuellt vara löst i SIII LTE. I övrigt så är skärmen underbar, den har ett fantastiskt användarstöd (lite sämre på LTE versionen verkar det som) och, fin prestanda som bör räcka till ett tag. Bättre prestanda i LTE versionen med 2GB ram vilket blir framtida standard...

Storleken på skärmen vänjer man sig vid. Jag tycker näst intill att min gamla SGS skärm på 4" är jobbig att läsa på nu.

5. dynaflux

dynaflux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för synpunkterna!

Jag har klämt på båda men S3 är nog den som ger mest wow-känsla även om jag tycket den är lite stor (då tänker jag mest på att den är svårare att klämma ner i en ficka snabbt och smidigt).

Hittade den här jämförelsesajten:

http://versusio.com/se/samsung-galaxy-s3-vs-sony-xperia-v

Känns väl som de tagit fasta på ganska irrelevanta saker som om det finns stöd för Adobe Flash och att kameran har manuell ISO eller är det relevanta jämförelse överlag?

Och är det verkligen så att Xperia V saknar NFC?

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Den sidan är rena skämtet när det gäller infon om Xperia V. Kollade på den och finns MÄNGDER med felaktigheter då mycket av det som finns med i telefonen inte står med där. Bättre använda prisjakt om du vill jämföra, för även om den inte är helt 100 så är den ljusår bättre.

Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2

7. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    haha lattjo jag står inför exakt samma val men jag står snarare och väger mellan Xperia V och Galaxy Note 2.

Även jag har en Arc idag(Börjar bli skapligt drygt med det tunna intern minnet).

Har klämt på en jobb polares Note 2 men det enda som får mig att tveka till Note 2 är att jag tycker den är så jäkla stor och det kan jag acceptera men när jag är på gymmet t.ex så tycker jag tom min Arc är gränsfall vad kommer jag inte då tycka om Note 2 isf?

Xperia V har jag inte känt på men den verkar ha fått väldigt fin kritik och jag den har ett snarlik yttre stuk som Arc vilket jag alltid uppskattat med den telefonen.

Har grym beslutsångest. :)

8. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Gillar du hur din arc ligger i handen så kommer du troligtvis gilla Xperia V oxå. Hade själv en arc för ett tag sedan och V är väldigt lik i hur den känns i handen. Tycker personligen V känns lite bättre än arc men det är ju väldigt olika.

Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2

Grimster gillar detta.
  9. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Jag gjorde slag i saken och skaffade en Xperia V och du har helt rätt. Den påminner väldigt mycket om min gamla Arc men den känns tom lite bättre då den är lättare. :)

Grymt bra telefon för övrigt som imponerat på mig så här långt.

10. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Man kan bara säga grrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! Va ska man välja Xperia V eller asus Pasdfon 2!!
    Eller finns det någon annan att titta på, ingen samsung tycker dom är så tråkiga design mesigt men det är min åsikt så alla samsung fans behöver inte kommentera om det!! ;-)
    Ska man vänta på nästa Xeperia?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.