Köpråd: Xperia z2 vs Xperia z3 compact

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av davvidd, 13 sept 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. davvidd

davvidd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

(OBS: jag är ny på forumet så har antagligen postat detta på fel ställe o_O). Men i alla fall så har jag svårt att bestämma mig för att köpa antingen en z2 eller vänta på en z3 compact, ej z3 p.g.a. priset :money: .

Om jag har förstått rätt så är nackdelar med z3 compact = sämre upplösning och ppi och även 2 gb ram i stället för 3. Gör detta någon tydlig skillnad? Är z3 compacts skärm betydligt sämre? Skärmstorlek spelar inte jättestor roll för mig (kommer från en gammal Xperia Arc med '4,2), men antar att z2:an skulle kunna bli lite klumpig, någon med erfarenhet? Dessutom, vad är fördelar med compact över z2:an?

Tack på förhand! :)

2. Adebisi

Adebisi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ja, det är ju en helt annan storleksklass. Tror att det är få som väljer mellan dessa två.

Men förutom två helt olika storlekar och tyngd samt upplösning och internminne så har väl z3c ett bättre vattenskydd. Den har också en mer ljuskänslig kamera och troligen bättre batteritid.

Enligt de första recensionerna får batteritiden och byggkvaliteten på z3c väldigt mycket beröm.

davvidd gillar detta.
  3. davvidd

davvidd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, storleksmässigt är det ju stor skillnad. Väljer främst mellan dessa två eftersom z-serien verkar vara bra allround-telefoner som fått bra betyg tidigare och eftersom storleken inte är av stor vikt för mig med undantag om det blir FÖR stort, z2 kan vara i största laget. Dock antar jag att man vänjer sig till slut vilken det än blir, z3c är ju inte för liten i alla fall för mig som kommer från ´4,2.

Tack för svaret.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.