Tips: Köprek smartwatch

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av miloudot, 29 jan 2025.

1. miloudot

miloudot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    231
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Vad rekommenderar ni för smartwatch, jag är ute efter:

Bra stöd för mobilnotifikationer samt batteritid, gärna flera år.

Har kikat på Casio GBD-200, finns det något annat som kan passa?

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 484
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vill du ha en smartwatch med batteri som håller flera år?
    Det existerar inte.

Den casion är ingen smartwatch, den har lite träningsfunktioner men thats it...

3. pacc

pacc Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    450
    Garmin levererar iaf det den är bra på,
    upp till ett par veckor batteritid och basic notiser.
    om appen skickar klartext samt starta samtal.

Sedan blir du nog inte nöjd om du inte har den till träning och bör nog välja en större modell och/eller MIP. Tex enduro, instinct eller helst 51mm Fenix.

Känner du att sömn statistik är överkurs borde det mesta fungera med bra laddrutiner, men undviker man wearos borde man kunna begära en veckas batteritid.

4. miloudot

Mottagna gillanden:
    231
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Smartwatch var fel ord. Vill ha en klocka som vibrerar när mobilen mottager notifikationer.

Har nu gått från Fitbit Charge 6 till Casio GBD-200 med upp till två års batteritid och efter en vecka på handleden så kan jag konstatera att den funkar bra för ändamålet, hade dock föredragit en mindre modell men har inte hittat något som verkar intressant. Hade ABL-100 haft stöd för notifikationer hade jag kört på den istället.

5. miloudot

Mottagna gillanden:
    231
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Har kikat en del på Garmin men det blir nog för mäktigt för min del, vill bara ha en liten, gärna digital klocka som vibrerar när mobilen mottager notifikationer, alla andra funktioner är oviktiga och då känns det som om Garmin blir lite för mycket.

6. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Själv är jag rätt nöjd med min Pixel Watch 3, gillar DND sync sedan när man stänger av skärmen så man aktiverar den bara när man vrider på handleden så håller batteri ungefär 2 dagar, aktiv skärm är ungefär 24 timmar, något sämre än Ticwatch Pro serien som har upp emot 7 dagar.

Det löser problemet med Dubbel skärmar, en energisnål och en mer ström slukande.

Tycker Wear OS hanterar notifikationer på bästa sätt även utklassar Apple Watch i det senariet i mina ögon.

Last edited: 14 feb 2025
    kupster och miloudot gillar detta.
  7. miloudot

Mottagna gillanden:
    231
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Hade det inte varit för batteritiden så hade jag kört på Pixel Watch men jag tycker att en batteritid på runt ett dygn +/- är alldeles för dåligt för en klocka.

Garmin Instict 3 Solar slipper jag ladda överhuvudtaget under ultimata förhållanden i ständigt solljus men jag tror att den blir lite overkill funktionsmässigt då jag bara är ute efter tid och mobilnotifikationer, den klockan har ju allt.

8. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro XL
    Jag själv kör aktiv skärm konstant, jag bruka göra typ så här.
    Från laddning
    Sov med klockan kliver upp gå till jobbet jobbar sedan runt 21:00 så sätter jag den på laddning laddar den full den är klar runt 21:30, sedan ta på mig klockan igen sedan kör jag med den till typ 21:00 dagen där på börja ladda den igen till 21:30 och upprepar det bara så.

På det sättet så får jag alla mätvärden också som är viktiga under dagen, för 21:00 till 21:30 bruka jag ändå bara sitta framför datorn börja koppla av lite eller kolla på någon film framför TV.

Från förra laddningen 21:30 igår kväll tills nu kl 10:22 så har jag fortfarande 78% batteri kvar, vid runt 21:00 ikväll så har man väl 48-53% kvar på batteriet, och kan förlänga den med ytligare ett dygn ungefär om jag endast har skärmen aktiv när jag ska kolla på klockan genom aktivera skärmen när man vrider handleden.

miloudot gillar detta.
  9. viktor95

viktor95 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror en hybrid klocka är det närmaste du kan komma. Batteriet räcker iaf i flera månader på en sån och dom använder bara vanliga klockbatterier så man behöver aldrig ladda dom. Jag använder en Fossil men finns flera tillverkare som gör hybridklockor. Tror aldrig jag sett en digital dock utan bara analoga.

miloudot gillar detta.