Fråga: Köpsugen men WiFi spökar?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av kosar, 2 dec 2011.

1. kosar

kosar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Halloj,

Jag är lite sugen på telefonbyte (har f.n en ZTE Blade som tjänat mig väl i ett års tid) och tycker det finns bra pris på Nexus S som ju är extra intressant just nu då det kommer ICS inom relativ närtid. Jag läser på Twitter idag att Google-anställda börjat få ICS OTA idag tex. Galaxy Nexus ligger lixom inte riktigt i min budget för närvarande, särskilt som jag sparar en slant till en Transformer Prime i början på nästa år.

Då jag kikat runt lite har jag förstått att NS (åtminstone för vissa) lidit av att WiFi funkat "sisådär". Även en del andra "features" som random reboots etc. Å andra sidan om man som jag surfar runt just för att hitta negativa kommentarer.. så hittar man ju just mest de negativa kommentarerna :)

Så vad är konsensus ang. tex WiFi på NS. Kan strula men chansen är god att det funkar åtmninstone hyggligt? Min nuvarande telefon (Blade) är ju inte heller direkt känd för att ha klockrent WiFi.

Ser pris på knappa 2400 spänn så det är väl rätt så prisvärt !?

Tankar och kommentarer uppskattas.

//kosar

2. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag har haft min i 6 veckor nu,utan några som helst problem, jag tycker wifi funkar fint det lilla jag använt det.
    Och batteri tiden är oxså bra tycker jag.
    Helt klart en prisvärd telefon.

kosar gillar detta.
  3. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Mitt har inte heller strulat. Även min Iconia skulle lida av dålig wifi-mottagning men jag har inte upplevt något sådant där heller. Låter mer som att det kan skilja från router till router hur mycket problematik man har.

kosar gillar detta.
  4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nu har jag ingen NS själv, men min fru har en och wifi har fungerat bra här hemma. Inga random reboots heller, tror faktiskt inte hon har startat om den sen den senaste uppdateringen kom. Kan ju iofs bero på att hon inte installerar så mycket konstiga appar som begär rätten att ta över hela telefonen och kör med original romen.

kosar gillar detta.
  5. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Samma här fungerar fint. Tidigare wifi problem berodde på mig.

kosar gillar detta.
  6. kosar

kosar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Beställt! :)

Tack för synpunkterna.

//k.

7. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har en Nexus S och har lite halv problem med WLAN. Det jag lider är av är att de inte klarar hela frekvensbandet på 2,4 GHz nätet. Jag har en Microtik router hemma med inbyggt WLAN och där kan jag välja kanal. Jag har satt den högsta kanlen som går p.g.a. att jag har många grannar och det blir minst störning då. Alla datorer och min andra telefon ser mina WLAN men inte min NS. jag har den amrikanska varianten men inte om det är därför. De har ju lite andra restiktioner i USA än i Europa. Sen klarar inte telefonen 5 GHz nätet men det är det endast en av mina enheter som gör (vilket är synd för fan vilken prestanda man får där :) )
    Utöver det tycker jag prestandan är bra när det väl fungerar. Ser i loggarna i Mikrotiken att NS är den enhet som har mest problem med kontakten och dessutom har den sämst mottagning av alla mina enher. Med det sagt vill jag säga att det är långt ifrån dåligt, bara finns enheter som fungerar bättre.

När ICS väl kommer blir nog detta än ännu trevligare telefon och för det priset är det ju guld värt! :)