Köpte en macbook air 13 igår kväll. Satt hela natten och lekte Har ni tips på appar, webbläsare osv man måste ha ? Vad gäller safari så är allt toppen, förutom två saker. Cmore play fungerar inte för att silverlight inte stödjer senaste versionen. Men det jobbigaste är ändå att man inte kan backa utan att den laddar om sidor, speciellt på swedroid. Man hamnar inte där man var, utan längst upp på sidorna Detta är offtopic. Men kom gärna med förslag, tips, guider och info som en absolut INTE van macanvändare kan ha nytta av
Återkommer senare med tips! Nyligen vaknat från operation så är lite dåsig och minns knappt vad jag har Sent from my HTC One mini using Tapatalk
Alfred verkar se flesta älska. Bartender app, captured, sublime text, fantastical (grym kalender med möjlighet att skriva klartext och den parsar och skapar ett inlägg eller memo. iStat menus pro är nice med! CoconutBattery lärde mig att mitt första batteri var ett måndagsex. Textual för irc. Sent from my C6903 using Tapatalk
ColorPicker hjälper mig spara tid med. Beror väl lite på vad man ska göra. Har script för att gömma alla ikoner på skrivbordet. Kör Chrome men det är problem med Java där, så har även Firefox. Chrome har tidigare inte fungerat med Cmore (har inte gått att logga in). Sent from my C6903 using Tapatalk
För mig så är det safari som inte fungerar med cmore. Chrome gör jobbet utmärkt Det enda som oroar mig är att OSX tycker chrome drar mycket batteri, fastän jag tycker det är makalöst bra battertid
Kör en mac på jobbet. Har inte märkt av problemet med att backa som du skriver om. Lite saker jag kör: USB Overdrive - För att kunna dra nytta av alla knappar på min Logitech-mus. MenuTab for Facebook - Facebookapp. Gör att man kommer åt Facebook lite snabbare men den läcker minne (och har så gjort i något år) så man får se till att starta om den ett par gånger i veckan. Coda - Det programmet jag än så länge upplevt som bäst när man vill koda web. Sublime Text 2 och TextWrangler är 2 vettiga alternativ som dessutom är gratis. XChat - IRC. Cord - Remote desktop för att jag ska kunna nå mina Windows-servrar/klienter.
Hur känns macbooken i övrigt gentemot PCs ?? Kollade specen som låg på 1.3GHz om jag nte läst fel, hur blir prestandan då?
Var någon update i oktober som de fixade det. Tidigare tog chrome ingen input. Men silverlight till osx har fan vart sådär. Sent from my C6903 using Tapatalk
Tack för fler bra tips det jag bråttas med just nu är att få fatt i min usb-disk som sitter i en Boxee Box. Verkar inte vara helt enkelt. Skulle vilja kunna använda utorrent för direkt nedladdning till den usbdisken i Boxeen som jag gjort på windows-datorerna i smb-nätverk
En annan lösning kanske skulle kunna vara deluge? Vet inte om det finns till boxee men skulle väl anta det. Daemon på boxen och guit i mba. Sent from my C6903 using Tapatalk
Löste det. Skapade en ny nätverksgenväg. Nu är allt confat ordentligt just vad gäller det. Upptäckte att airplay från itunes funkar strålande till även boxeen, och givetvis även till apple tv
Just ja. Forklift använder jag som nice ftp-app. Möjligheter att koppla upp två servrar och föra över filer mellan de istället för dra via din egna burk (glömt av det flashiga korrekta namnet för det). Enqueued använder jag för min musiksamling, inget fan av iTunes. Sent from my C6903 using Tapatalk
missat ditt inlägg, sorry Jag är van med ganska gamla windows-pc i övrigt, så visst, jag kanske inte är rätt man att döma Men det är turbo-boost upp till 2.6ghz. Jag tycker den är rapp, simpel, fungerande. Det enda som stört mig hittills är att jag måste vänja mig med andra snabbkommandon, appnamn osv. Dvs sånt som löser sig när man hunnit jobba med den lite För att vara gott och väl 10h batteritid och så pass snabb ändå kan jag bara vara väldigt nöjd so far