Köpta Gameloft-spel men ladda ner .apk från Google, hur blir det med uppdateringar?

Diskussion i 'Spel' startad av Lirkaren, 14 maj 2012.

1. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej
    Har ett antal spel som jag köpt till min mobil från Gameloft som jag vill spela på min platta. Plattan har inte stöd för några av Gamelofts spel så kan inte ladda ner spelen från Play Store.
    Om jag laddar ner de spelen som jag köpt från Google och sedan installerar, hur blir det då med uppdateringar till spelet?
    Kan de se att jag köpt spelet och allt är frid och fröjd eller kommer spelet kanske sluta fungera efter en uppdatering för jag inte kunde ladda ner det från Play Store?

2. Slipurson

Slipurson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Om jag inte tänker helt fel, så är spelet köpt till ditt googlekonto, så du får använda spelet/appen på vilka enheter du vill så länge det är ditt konto på enheten.

Finns inte spelet att ladda ner till plattan så fungerar det kanske inte till den heller(är iaf inte ämnat för/testat på), men skickar du över APK'n till plattan och installerar så kommer inte spelet länka till google play och du kommer inte få uppdateringar.

Spel som jag kan tänka mig slutar fungera är typ Order and Chaos (om vi snackar GameLoft) eftersom det endast spelas online