Köpte denna idag, en fråga

Diskussion i 'Samsung' startad av FrozenWithin, 7 maj 2013.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Köpte en Galaxy Tab 2, 10.1 idag. Måste säga att jag är förvånad att en så pass ny, nåja (?), platta laggar så mycket när man bläddrar, öppnar google play (ibland och söker appar) eller gör en flerfingergest för att få fram alla småfönster. Finns det något man kan göra åt det, eller kommer det en uppdatering snart? o_O

    Edit:

    Till och med att läsa PDF-filer laggar när man skrollar. Hänger liksom inte riktigt med.

    Skulle det göra någon skillnad om man rotade plattan, och törs man det? :)
     
    Last edited: 7 maj 2013
  2. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Min far rootade sin Tab 2 10.1 här om dagen och la in CM 10.1. Han upplever en otrolig skillnad. Plattan har blivit väldigt mycket snabbare!

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=85291
     
  3. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Det är trots allt en 'budget platta', men så mycket borde den inte lagga. HAr du många widgets?
     
  4. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Om det skiter sig, vad händer med garantin då? Borta som en avlöning? =P
     
  5. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Faktum är att jag tog bort alla widgets. Blev bättre när jag installerade en annan launcher som är väldigt naken. Fast plattan blir ju mer trist då också iofs.

    https://play.google.com/store/apps/...51bGwsMSwxLDEwMiwiZ2lubGVtb24uZmxvd2VycHJvIl0.

    När jag liks har er på tråden, är det vanskligt att köra utan displayskydd? Jag brukar inte vara klantig men man vet ju aldrig. Alltid haft det på mobilerna. Köpte en slags booklet till plattan som samtidigt fungerar som stöd. Men pallar glaset vardagligt bruk och om man råkar komma åt den med en, ja jag vet inte, en ring på fingret eller oklippta naglar haha? :)
     
  6. kenuswe

    kenuswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Det är högst osannolikt att det kommer skita sig, men skulle det göra det så kan man alltid lägga in en original-rom och un-roota (någon bekräfta gärna, vet bara att original-rom finns direkt från google till Nexus-serien). Kolla gärna tråden jag länkade till tidigare, där finns information om vad som kan gå fel, hur man gör och hur man får tillbaka allt.

    Ang. displayskydd tror jag nog det är från person till person. Jag personligen använder inte det varken på min platta eller telefon. Visst, repor kan uppstå men jag tycker att prylarna är till för att användas och då får man riskera att vissa skavanker uppstår. Men absolut, är man rädd om sin pryl (som jag var i början med min telefon), då ska man se till att skydda den så bra som möjligt.
     
    Last edited: 8 maj 2013
    FrozenWithin gillar detta.
  7. Otle

    Otle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan säga så här;innan jag rootade och la in cm på plattan så höll jag på att slänga den i väggen av ren frustration.. nu är jag helt såld på den, så ja - det blir en enorm skillnad
     
  8. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Tänkte precis börja roota o lägga in CM.
    Följde du dom båda guiderna [Guide][GT-P51xx] ROOTa din surfplatta samt [ROM][GT-P5xx] CyanogenMod 10.1 - Jelly Bean som finns här på forumet som Henric90 har skapat?
     
  9. Otle

    Otle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER