Köpte en ny Hero idag!!

Diskussion i 'Hero' startad av clapper, 2 okt 2009.

1. clapper

clapper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla här på forumet!
    Jag är helt ny på detta med smartphone men brukar traditionellt sett alltid försöka lära mig så mycket som möjligt om de produkter jag köper.

Tänkte fråga er mer erfarna användare vad jag ska tänka på nu när jag just sitter här och avnjuter min nyinköpta maskin?

Har lyckats lägga över alla kontakter från min sonyericsson mha HTC sync iaf.

Behöver jag köra uppdateringar av något slag?
    Vad händer när man kör in en ny rom? Försvinner alla kontakter osv?

Kommer väl förmodligen att känna ett behov av att roota den så småningom men det skiter jag i nu i början.

Har sett några sidor med polulära och bra apps som man kan lägga till så det ska väl ordna sig.

Tack för förhand, detta ska bli ett grymt kul äventyr med denna nya lur!! :)

/Clapper

2. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Grattis, du kommer inte ångra dig.

Alla "Phone" kontakter försvinner (google kontakterna synkas och ligger kvar). Av någon anledning går heller inte dessa att konvertera mellan varandra, vilket är lite konstigt.

Det finns en ganska ny uppdatering från HTC som gör opperativet bra mycket mer responsivt, antagligen har din telefon den redan installerad. Jag har för mig att det bör stå firmware 1.5 i "about phone", gör det inte det så är det nog det första du ska göra (du blåser hela telefonen med varje uppdatering (tyvärr)).

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Rättelse:

Står det 1.76* under Build number så bör man uppgradera till 2.73*

4. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

So Irregualr Programming säger så kan du gå in i "about phone" under settings och kolla vilken version du har. Men det du ska kolla efter är build number. Står det 2.73.bla.bla.bla etc så har du den senaste och snabbare uppdateringen från HTC. Firmware är väl vilken version av android som körs. Den nuvarande är 1.5. Dock kommer vi antagligen snart se 1.6 så håll ögonen öppna :)

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-root-your-htc-hero-in-one-click/

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-load-a-custom-rom-on-your-htc-hero/

länkar för att avskräcka dig lite från att roota och byta roms. Notera att rootningsmetoden är för den gamla buildversion. Inte 2.73. Vet inte om det är nån skillnad.

5. pixy

pixy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grattis till den nya telefonen!

6. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Jag kan rekommendera dig att exportera dina kontakter om möjligt till ett format du sedan kan importera med ditt gmail konto och om du inte kan det så rekommenderar jag dig att sätta dig och manuellt skapa kontakterna, tar tid men värt det för efter det kan du aldrig förlora kontakter igen oavsett vad du gör med mobilen och de syncas så fort du gör en ändring i mobilen med :)

7. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det suger att ha sina kontakter som google kontakter i hero'n. Iaf om man använder den inbyggda telefonboken. Går man in i people så ser man inte bara sina google kontakter utan även de hundratals e-mailadresser man mailat de senaste åren. Vad jag märkt så kan man inte välja att bara visa kontakter med telefonnummer som man kan på "vanliga android".

8. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Du kan skapa en grupp i ditt gmail-konto som du har bara dina telefonkontakter i, sedan ställer du in telefonen så att den bara syncar just den gruppen. personer - grupper, tryck meny, välj synkronisera grupper, där kan du sen välja att bara synca den nya gruppen så slipper du få med alla mailadresser.

9. clapper

clapper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar som att det är 2,76 jag har.

Helt otroligt vilka roliga apps det finna att ladda ner och prova. Kommer väl sitta några veckor i streck med detta haha :)
    Ska prova att skapa en grupp i mitt google konto och sedan försöka skicka över den.
    :)

10. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2.76? Bara jag som inte hört nått om detta? Låter intressant... :)