Diskussion: Köptråden: Galaxy S22 Ultra

Discussion in 'Galaxy S22 Ultra' started by Swedroid, Feb 9, 2022.

  1. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Joined:
    Sep 30, 2016
    Messages:
    442
    Likes Received:
    210
    Förbereder leverans står det nu på den vita 256gb samt lurarna som beställdes igår, kommer troligen skickas imorgon..
    ?
     
  2. flumkille

    flumkille Kid Droid Medlem

    Joined:
    Mar 29, 2011
    Messages:
    71
    Likes Received:
    23

    MINA ENHETER

    Håller med
     
  3. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Joined:
    May 8, 2011
    Messages:
    363
    Likes Received:
    178

    MINA ENHETER

    Tvivlar på att samsung ens kommer skicka 24e. Dom verkar ha dålig koll på logistiken
     
  4. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jun 30, 2012
    Messages:
    2 371
    Likes Received:
    2 307
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Supporten är under all kritik...Jag är också väldigt tveksam till att min gröna 256gb modell kommer att skickas imorgon.

    Kontakt med supporten gav absolut ingenting.
     
  5. flumkille

    flumkille Kid Droid Medlem

    Joined:
    Mar 29, 2011
    Messages:
    71
    Likes Received:
    23

    MINA ENHETER

    Tror inte min 512 kommer heller fast dom sejer det
     
  6. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Joined:
    Apr 9, 2010
    Messages:
    3 012
    Likes Received:
    551
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    köpte genom Comviq 14feb
    så stod det 2-3v lev
    men om man köper idag så står det 2-3 dagar
    menar dom att jag ska vänta längre än dom som köper idag?
    under fliken Beställningar står det bara
    Beställningen mottagen
    Ordern skapad
     
  7. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Joined:
    Oct 26, 2010
    Messages:
    322
    Likes Received:
    60

    MINA ENHETER

    Chatten har alltid varit sämst, senaste svaret jag fick:
    "...men utskicken går i turording ifrån när man beställde..." ja jo kanske det, men hur är det möjligt att de som beställde strax efter eventet får den samtidigt som de som beställde någon dag och OM de ens får den. Samt att de borde bry sig och tänkte på kunderna som förbokade, de borde få den snabbt.

    Solen är mörkblå... de skiter i sina kunder. Den som beställde mobilen 2 veckor sen kanske får den samtidigt som personen som beställde 21/2.
     
  8. Phroz

    Phroz Infant Droid Medlem

    Joined:
    Dec 11, 2018
    Messages:
    8
    Likes Received:
    6
    La min order i Måndags 15:50 på Samsung, fick hem den precis, vit/128.
     
  9. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 8, 2015
    Messages:
    329
    Likes Received:
    130

    Och till mig svarade idiot chatten så här. Då va det ingen turordning

    "Kolla nu inte bara vad det står på beställningen, ni måste ju kunna ta in info om dessa gröna varianter av Galaxy s22 ultra 256gb ligger på ert lager?
    ‎11:18 AM

    Hej, Vi siktar på att alla ordrar som är lagda innan den 24 ska gå ut i morgon men på gund av högt tryck så är det inget som vi kan lova
    ‎11:20 AM

    Men ni skickar ju andra färger redan nu! Någon som beställde vit igår och den är redan redo för leverans! Därför frågar jag. Verkar som inga gröna gått iväg!
    ‎11:21 AM

    Du måste väl fått någon info om detta?
    ‎11:23 AM

    Alltså som sagt så siktar vi på att alla orderar som är lagda i pre order ska komma iväg i morgon men det är inget som kan lova

    11:25 AM
    Alltså inget svar! Kasst att ni drar iväg order som är lagda efter ens egen. Om det ni inte är så för att ni inte kan levera den gröna, annars har ni det konstigaste sättet att behandla era kunder
    ‎11:26 AM

    Det är ungefär 2 % av dom som beställt som redan fått sina telefoner och det har inte något med färgen att göra
    ‎11:28 AM

    Men hur kan order gången gå så? Tar ni inte dem i tur och ordning då. Väldigt skumt system!
    ‎11:28 AM

    Det kan jag inte svar på hur det går till men det finns ingen tur ording utan alla som beställt i pre order är samma
    ‎11:31 AM
     
    kallemyran and aalx like this.
  10. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Joined:
    Oct 26, 2010
    Messages:
    322
    Likes Received:
    60

    MINA ENHETER

    Samsung är idiotisk skam, skiter helt i kunderna. De är tomma i huvudet, de i chatten vet inget vad de pratar om. De typ gissar...
     
  11. mysen

    mysen Youth Droid Medlem

    Joined:
    Oct 7, 2010
    Messages:
    142
    Likes Received:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    Ringde samsung igen och hon sade att de skickad i morgon. Och kunde heller inte svara på varför några redan fått sina.
    Inte heller varför jag blev lovad av 2st på chatten att skyddet skulle skickas tidigare. Frågade flera gg även min syster då hon kommer på besök och jag beställde ett till henne.
    Nog kört att få de innan helgen.
     
  12. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Joined:
    Jan 16, 2016
    Messages:
    943
    Likes Received:
    895
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Enligt mitt tracking-nr från DHL så har dom inte mottagit paketet ännu..
     
  13. Daliak

    Daliak Infant Droid Medlem

    Joined:
    Feb 20, 2022
    Messages:
    11
    Likes Received:
    4
    Jag beställde från Telenor den 10/2, s22u burgundy 12/256. Levererades till Postnords ombud lördagen den 19.

    Har just fyllt i formuläret på Samsung members för hörlurarna, hoppas det funkar.
     
  14. Boulebuljong

    Boulebuljong Infant Droid Medlem

    Joined:
    Feb 17, 2022
    Messages:
    3
    Likes Received:
    3
    Veddestagruppen accepterar inte min orderbekräftelse från Comviq för att få ut lurarna och säger att IMEI måste synas. Hur har ni gjort?
     
  15. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Exakt samma för mig… Kasst

    Edit: 574E28BD-849F-4664-8FEE-A91CD7EC8ED2.jpeg
     
    Last edited by a moderator: Feb 23, 2022
  16. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jun 29, 2011
    Messages:
    242
    Likes Received:
    178

    MINA ENHETER

    Varva ner lite kanske? Det är ju trotts allt så att alla som förbeställde visste att det var en förbeställning och att telefonerna skulle skickas först den 24:e.

    Om sen några råkat fått lurar tidigare så ändrar det fortfarande inte det som man visste gällde när man la förbeställningen.
     
    Dorfin, Ducceman, frassedylan and 6 others like this.
  17. pmugghc

    pmugghc Professional Droid Medlem

    Joined:
    Mar 30, 2011
    Messages:
    2 053
    Likes Received:
    1 063

    MINA ENHETER

    Beställde 11/2, 512 Burgundy. Pratade just med supporten (valde engelska), de ska inte få in i lager förens nästa vecka.
     
  18. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 8, 2015
    Messages:
    329
    Likes Received:
    130
    Nja håller med om det men då ska man inte börja skicka telefoner innan. Där felet blivit
     
    aalx likes this.
  19. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jul 27, 2010
    Messages:
    4 738
    Likes Received:
    743

    MINA ENHETER

    Ska strax hämta ut min svarta 512 från Halebop
     
    2crueal4u likes this.
  20. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Joined:
    Oct 26, 2010
    Messages:
    322
    Likes Received:
    60

    MINA ENHETER

    Har du chattat något? Har du fått nå seriösa svar? Har bara fått "lallande" svar helt osäkra vad de säger, sen helt fel att de säger att de ska skickas ut det datumet, men de skickar ut några tidigare, helt fel.

    Sen varför förboka när man vet att man får (om inte senare) samtidigt som andra som INTE förbokade? det är fel gjort, varför pga. har man förbokat då (som hos andra) då får man tidigare/innan. Håller på med handel, reklam, marknadsföring etc. och vet vad som är bra och dåligt att säga och göra. Sen tänk själv om du hade din egna telefon, och sen lät du andra sälja den innan? hur dumt låter inte det? Bara dålig reklam för sig själv och konkurrenterna får bättre, fler vänder sig till dem då.

    Folk blir arga på Samsung just pga. 1. deras support är ett skämt (ger aldrig seriöst svar och vet inte vad de pratar om). 2. Har ett datum de ska skickas ut MEN folk har redan fått innan (även exempel här: "fel, ingen har fått" och "...utskicken går i turording ifrån när man beställde..." - är det sant? varför kan de som beställde några dagar senare samtidigt eller kanske tidigare?).

    Finns folk som beställde 15/2 och inte fått medan personen bredvid beställde 20/2 och har fått, såklart att det är fel av dem.

    Det är Samsung själva, bestämmer de att S22 ska skickas ut från 24/2 då ska det vara så för alla. Samsung äger Samsung och de bestämmer.

    Sen igen reklam (som jag vet, samt läst tidigare här) "lika varje år" och köper istället från någon annan, är det bra för Samsung? NEJ! och med tiden väljer folk andra säljare.

    Inte så svårt att tänka lite :o
     
    RuffyMan and Gurra202 like this.