har heller aldrig fått senare från apple än det vid beställning angivna datumet. bor iofs i en håla, men den ligger mellan sthlm och uppsala (samt nära arlanda) så den räknas tydligen till civiliserat område ändå och har inte senare leveranser än dessa

.
men däremot så är det nu andra året i rad som det strulat att komma in på apples beställningssida, och i år hade jag koll både på datorn, i iPhone och i iPad. sen stod det och snurrade och kom diverse felmeddelanden under proceduren när jag väl hade kommit in också, så jag är inte längre lika övertygad om att det bläcksäkra alternativet för leverans på release är att beställa därifrån

. det kändes som timmar medans jag höll på, men bekräftelsen fick jag 14.12 så inte så farligt ändå - men lik förbaskat fick jag 19-21 sep som leveransdag.
just
nu känner jag mig ju som en vuxen och rationell människa som tycker att det är väl detsamma om den kommer nästa vecka - men om jag fortfarande inte har sett apple ens dra pengarna på fredag morgon finns det en viss risk att jag piper in till elgiganten megastore i uppsala lite innan öppningsdags och plockar åt mig en där - det har trots allt hänt ett
antal gånger förut

Click to expand...