Fick min Pixel 3a i går eftermiddag, första intrycket är bra. Den ligger bra i handen och känns välbyggd.
Att baksidan är i plast stör mig inte alls, tvärtom tycker jag det är bra. Flytet i mobilen känns bra, dock inte riktigt i klass med min Mate 20 pro men det hade jag inte heller väntat mig. Batteritiden verkar vara bra, efter 2 timmar och 20 mintuters skärmtid och en massa pill och lek med nedladdning av appar och provande så hade jag 67% kvar på batteriet. Kameran tycker jag verkar vara snäppet bättre än i min Mate 20 pro men jag saknar framför allt vidvinkeln.
Att den har lite större kanter än vad nyare telefoner med modernare design stör mig inte alls men hade förstås inte gjort något om de hade minskat kanterna lite. Har tidigare ägt Galaxy S10e som var mindre trots större skärm.
Äntligen en riktig fingeravtryck läsare igen, överlägsen de jag provat som varit inbyggda i skärmen eller den på S10e som satt i strömbrytaren.
3.536kr blev priset för mig med frakt och valutaväxling, helt ok med tanke på att den kostar över 5.000kr från Svensk återförsäljare.
Jag är så här långt nöjd med köpet och kommer troligen behålla den även om jag har svårt att släppa Mate 20 pro, blir till att växla emellan.
Last edited: 2 oktober 2019