Köra app utan mobil

Diskussion i 'Allmänt' startad av 8jordgubbe8, 2 jul 2016.

1. 8jordgubbe8

8jordgubbe8 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

Jag är ute efter en lösning för att kunna köra en androidapp på en dator utan att ha en telefon.

Tanken är att några personer som arbetar med support skall kunna gå in på en hemsideadress och mötas av appen som dom sedan skall supporta(lära hur man hittar m.m.) kunderna i.

Önskemålet är att flera personer skall kunna navigera i appen oberoende av varandra. så flera appar behöver köras parallellt eller flera OS.

Har ni några tips på var jag kan hitta detta eller i alla fall komma en bit på vägen?

Visst man kan dela ut telefoner men då skall också dessa köpas in, uppdateras och laddas m.m.

Tack på förhand!

/ jonte

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Det enda jag kan komma på såhär på rak arm är en androidemulator som körs på datorn.

Jag vill minnas att jag körde med Bluestacks på min PC när jag ville prova androidappar där. Såg även att den ska funka på Mac också.
    http://www.bluestacks.com

Skickat från min iPhone med Tapatalk

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 989
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ett alternativ kunde också vara att köpa in Chromebooks, som sedan en tid tillbaka fått stöd för Google Play/Android-appar.

Fördelen då är att appen kommer hållas ájour automatiskt och att man har fullt stöd för Googles Play-tjänster. Risken är mindre att man stöter på fel för att något ramverk eller API som används saknas.

Du behöver dock ha en kompatibel Chromebook, och i dagsläget är endast "ASUS Chromebook Flip" kompatibel.

https://sites.google.com/a/chromium...hrome-os-systems-supporting-android-apps?rd=1

Edit: Bluestacks erbjuder också Google Play-stöd såg jag.

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Man kan även använda virituella maskiner i Googles utvecklingsmiljö för Android, Android Studio. Dessa skapar man med Android AVD (tror jag det heter). Där kan emulera olika hårdvara samt använda Google Play Services.

Jag har dock inte jättebra koll på hur allt funkar då jag nyss börjat kolla på det, men det kanske kan vara ett alternativ?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

5. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Utvecklingsmiljön är inte optimerad för din PC så som Bluestacks är och där kan du också köra alla Androidappar, så jag skulle hoppa på det tåget.

Alla appar du kör där beter sig som om du körde dem på en telefon eller surfplatta.