Köra endast en app på hela telefonen

Diskussion i 'Allmänt' startad av weld_expert, 17 mar 2015.

1. weld_expert

weld_expert Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Eftersom man är en liten tekniknörd har jag funderat på följande. Är jägare och jagar med hund. Har funderat på att köpa en Tracker pejl till hunden. Men en sådan använder man en app på telefonen för att se vars hunden är. Som ni alla vet så är ju dagens telefoner väldigt strömkrävande. Skulle man kunna roota en android telefon och sedan radera allt utom Tracker appen? Och stänga av alla funktioner som inte behövs för att köra Tracker appen? Typ helt enkelt köpa en telefon som bara används till jakt.

Något som är genomförbart?

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Köper du en telefon som kör Android 5+ Lollipop så kan du ju använda funktionen "screen pinning", läs här. Men visst kan du roota telefonen och rensa den på appar som är onödiga för ditt användande men att du bara skulle ha en endaste app kvar är omöjligt.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du behöver inte göra det så avancerat som att roota och radera alla andra appar. Det är bara att ställa in vilka som ska synka och köra. Gör disable på de appar som du inte behöver som inte går att avinstallera. Att du har appar installerade drar inte något batteri alls.
    Det absolut mest strömkrävande är skärm och GPS. Det lilla som en annan app skulle dra på grund av att den startar upp en service och kollar något är helt försumbart i jämförelse.