Köra hemsidor med java applikationer

Diskussion i 'Allmänt' startad av chris1, 30 jun 2010.

1. chris1

chris1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill gärna kunna köra cmcmarkets webbapplikation i min telefon så att jag kan se aktiekurser streamade i min lur och se diagram etc men nu fungerar det ju inte alls i min HTC desire. Håller inte google sig till java standarden eller är telefonen för dålig för att klara detta? Kommer nån uppdatering som råder bot på det här? Annars är det ju riktigt ruttet om inte java fungerar helt korrekt på en sån här lur.

Är det nån som har ett förslag på hur det kan lösas?

Jag har testat j2em eller vad den heter, men den fungerade ju inte alls bra.

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ruttet och ruttet, telefonen kör egentligen inte java utan dex-filer i något som kallas dalvik.
    Har du kollat market om det finns likvärdig eller bättre app där för aktiekurser?
    Det lär finnas en sjujäkla massa aktiekursappar, inklusive googles egna.

3. chris1

chris1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah ok det förklarar ju hela saken men jag förstår inte varför man inte implementerar vanlig java...

Jupp, jag har scannat hela marknaden och har en god koll på vad som finns tillgängligt idag ;) Tyvärr finns det ingen idag som har en app där man kan se teknisk analys (diagram med lite indikatorer) med kurser i realtid i sin android lur. Det finns en idag som har diagram, men det är ej i realtid och den saknar en massa funktionalitet som behövs. Antar man måste vänta ett år eller så innan nån fixat ett sånt.

Dock såg att att nordnet nyligen lanserade en sån det är ju ett steg i rätt riktning fast inte heller det jag efterfrågar....

4. Fulkerson

Fulkerson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Därför att det är kass, helt ärligt :)
    Det är gjort för att fungera överallt och är i gengäld rätt tungt.

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Last edited: 3 jul 2010