Köra Java baserade program?

Diskussion i 'Hero' startad av outlaw_82, 5 jan 2010.

1. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag bor i östergötland, å där har bussarna börjat med det dumma påhittet att inte ta kontanter. Så man måste alltid ha ett påladdat kort. Nu är problemet att för att kunna fixa det måste man ladda ner ett java program till mobilen. Testade detta, men verkar som telefonen är för bra för att kunna hantera sådana program, kan det vara så illa, hade säkert funkat på min simpla se w810i.

Någon som vet nått om java program på heron? Är juh tragiskt att en för övrigt överlägsen lur, inte går ihop med java i så fall.

2. koltrast

koltrast Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sök på Java/J2ME Runner i market, det är ett långskott men kan kanske hjälpa dig.

3. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sen jag rootade och slängde in MoDacO 3.0 så har jag inga problem att köra java program iaf. Iofs bara testat nåt enstaka men det har funkat felfritt.

4. koltrast

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis kikat på länstrafiken i västerbottens liknande tjänst och fick den inte att fungera med javastödet i mcr 3, men efter att jag installerat jme runner funkar det fint.

5. koltrast

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fel av mig, funkade nästan fint, jag kan inte få ner busstidtabellerna till mobilen. Programvaran i sig laddar fint men sen finns det inga busstidtabeller...