Körde Unrevoked igår... fråga inför rom-flash.

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av gosa, 13 sept 2010.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Hej Alla!

Efter att jag suttit och följt med i snacket i Unrevokeds IRC-chat de senaste dagarna fick jag igår slutligen "tummen ur" och körde Unrevoked på min Desire.

Körde Linux versionen, och det visade ju sig vara en barnlek. Nu kommer då nästa steg (och anledningen till att jag rootade från början):

Jag har laddat ner och skulle vilja ha in en obrandad Froyo i telefonen (Orange Spanien ligger lite efter med uppdateringarna) så jag laddade ner HTC Bravo RUU-blablabla... till datorn.

Så min fråga: Behöver jag något mer eller än denna ROM en en-klickslösning?
    Jag testade att dubbelklicka den exe som jag fick ner, och min brandvägg började be om tillstånd att låta adb skapa en TCP-koppling... betyder det att jag inte behöver göra något mer? Att nödvändiga drivrutiner redan finns?

Eller är det något annat jag måste tänka på?

2. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Har du laddat ner HTCs officiella ROM så blir du av med root. Se till att ROMen är rootad. Flasha en ROM gör du väl via recovery-menyn och inte med en exe väl? Kanske jag som är gammalmodig.

3. bdkswe

bdkswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ladda ner rom maneger från market.
    Flasha via den.
    Finns massor utav romar på xda.

Gör det ej med exe filen då blir du av med root.

4. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Har följt denna sida till och från sedan i torsdags (har den igång hemma och skummar igenom allt varje dag - när jag inte sitter och följer live dvs.), och enligt de uppgifter jag sett så kan Unrevoked 3.21 som ligger ute som testversion nu roota även Froyo och Hboot upp till och med senaste .93

Med andra ord är det bara att köra Unrevoked igen efter att HTC's exe är inne om jag nu skulle vilja roota igen.

Såå... inte för att verka obstinat och otacksam...
    Tillbaka till frågan:

-Är exe-filen enbart en plugga in, klicka och kör historia eller måste jag installera drivrutiner och dyligt innan?

Last edited: 13 sept 2010
  5. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Svarar väl på min egen fråga då...

Med hjälp av ett Gold Card (och det upperliga Gold Card Tool) jag blev tipsad om har jag nu fått in HTC's RUU WWE-blabla rom med Froyo (inkl senaste uppdateringen som kom nyligen) i telefonen.

Har pånytt kört Unrevoked, och har återigen Root (detta på en hboot ver .93)

Det enda som var problem var att jag var tvungen att installera HTC Sync på datorn innan jag körde RUU'n men det var ett enkelt förbiseende att ta hand om.

Case closed!