Problem: Körläget blandar svenska och engelska

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Rozeman, 27 aug 2012.

1. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag är förtjust i körläget på telefonen. Jag har SVOX Classic Text To Speech Engine med SVOX Klara installerad. När någon ringer säger telefonen "Inkommande samtal från..." och vid SMS/MMS "Nytt meddelande från...". Nu har vid SMS/MMS telefonen börjat prata engelska, "New message from...". Men vid samtal är det fortfarande Klaras ljuva stämma som talar. Hur kan det ha blivit så? Har någon annan upplevt samma fenomen? Kan detta ha dykt upp i och med LH1-uppateringen och kanske "självläker" på onsdag(?) då JB kommer?

2. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Prova att välja om Klara som default i TTS-inställningarna? Eller kanske en ominstallation av hela SVOX?

Rozeman gillar detta.
  3. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har provat att välja om Klara som default, har även installerat om Klara. Nästa steg blir att installera om SVOX. Tack för tipset, hoppas det funkar.
    Eller så kanske det självläker i morgon(?) i och med JB.

4. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Har avinstallerat både SVOX och Klara, därefter tagit bort mappen "svox" från telefonen. Installerat om både SVOX och Klara. Samma resultat; "New message from..." men "Inkommande samtal från...". Det är nog bara att acceptera att det är en bugg. Surt när det här funkat! Hoppas JB "fixar" detta, troligen måste man köra en återställning också(?).

5. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har löst problemet, Klara pratar med igen!!! Jag rensade data till S-voice, det gjorde susen! Höll på att testa S-voice men fick aldrig till det, efter det slutade Klara att prata vid SMS/MMS. Anade ett samband.

6. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Vart hittar man körläget då?

7. Rozeman

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Antingen i listen där du har WiFi, BTS, GPS osv, näst längs till höger. Eller Inställningar - Språk och inmatning - Utdata för text-till-tal - Bil-läge. Där kan du välja vid vilka situationer telefonen ska prata. Listan är lång men jag har bara fått till det för Inkommande samtal, Meddelande och Alarm.

chucken gillar detta.