Har äntligen provat roota min Magic via guiden http://rootyourmagic32a.blogspot.com/ och m.h.a. goldcard. Allt går finfint till punkt 8 när SPL:en skall till SD-kortet. Det går inte så bra när det är ett GoldCard-fixat SD-kort. Jag formatterade om SD-kortet och då gick filen över. När jag sedan bootar till recovery (punkt 9) och försöker köra ZIP-filen bara blinkar telefonen till och bootar om, men jag har lik förb....at inte fått SPL:en uppdaterad och den verkar inte vara rootad (kan inte köra sudo kommandon). Hjälp mottages tacksamt, virtuell pilsner utlovas...... /Ö
Med den guiden rootade jag min HTC Magic 32a (svensksåld från 3). Jag behövde ingen goldcard och man ska använda recovery-RA-hero-v1.6.2h.
Måste tyvärr ha GoldCard då jag blev "lurad" att ladda in HTC's senaste update med Perfect SPL. Misstänker att det är SD-kort strul. Håller på att jaga ett nytt SD men de växer inte på träd ute i kustbandet....finns faktiskt inga träd alls här :-) /Ö
Den med 1.5 och sense som man fick i början på året? Jag fick den också och nej du behöver inte goldcard för den så länge den är köpt i europa. Jag kunde inte heller update från zip men det var pga jag körde fel recovery fil. efter att jag fixa den för heron så funkade det att updatea romen.
@emptypockets: Du hade rätt, med Hero recovery funkade det finfint. Tänkte nedgradera radion till 3.x men då nota hela enheten direkt. Turligt nog gick det att börja om från början så idag blir det ny rootning. Någon som har bra tips på enkelt radio hack? .....och *pilsner* till dig emptypockets! /Ö
Glad att jag kunde hjälpa till. En tack går till Skumberg som hjälpte mig när jag hade samma trubbel som dig. *pilsner* skål
Fortfarande ingen lycka med att nedgradera radion. Hur jag än försöker (via zip eller img) så svartnar displayen och sedan kommer den aldrig till liv igen. För att kunna boota upp telefonen igen måste ALLT uppdateras från scratch.......suck.... Några tips? /Ö
Nej tyvärr jag har inte nedgraderat radion, jag har faktiskt uppgraderat den och kör denna CM6rc2 build http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=691366