Kolla om någon app/service tar resurser/"låser" telefonen

Diskussion i 'Frågor och support' startad av stoffe, 9 aug 2011.

1. stoffe

stoffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har en Xperia Play och sen ett bra tag tillbaka har den börjat krångla. Mest yttrar det sig i att den fryser i ett antal sekunder, någon gång har den helt vägrat komma tillbaka. Vanligtvis fortsätter musik mm men kan ibland hoppa till, det är mest att inget händer när man trycker på skärm eller knappar (och o värsta fall så hoppar den igång med massa köade tryck).

Jag hittar ingenstans att det här skulle vara ett vanligt problem just med Play, samt att den funkade bra först. Därför misstänker jag att det är någon app eller service som ligger i bakgrunden och hittar på dumheter, något jag installerat.

Jag har tagit bort en del onödigt tjafs som jag inte behöver men problemet kvarstår och nu är jag nere på ganska bare bones. Den inbyggda visaren för vilka services som körs eller vilket som dragit mest batteri osv ger inga ledtrådar.

Finns det någon bra app som kan ligga och kolla om andra appar "spikar" CPU/minne/liknande eller som kan föra loggar över sånt så man kan kolla efter att det hänt?

Tacksam för hjälp att spåra skurken, eller åtminstone i värsta fall konstatera att något är skräp med min telefon. :)