kombinera google konton

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av cowsick, 22 juli 2010.

1. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har en [email protected] google konto med alla mina dokument, och alla mina bilder. ca 20 GB data. Vi använder inte Google Apps på jobbet, har jag ingen gmail kopplad till kontot.

Jag försökte ansluta till ett gmail-konto, men försökte att göra det till min redan registrerade [email protected] men guiden som jag fick från första kontot tillåter inte att ansluta till ett redan registrerat konto. Jag tänkte då att ta bort min [email protected] konto och sedan återskapa den från gmail guide inifrån [email protected] sida. men blev väldigt osäker när jag skulle ta bort kontot. Då det stod såhär

"Om du tar bort Gmail från ditt Google-konto kommer du inte längre att kunna skicka, ta emot eller läsa e-postkonto med Gmail. Du kommer inte att kunna återanvända ditt Gmail-användarnamn i framtiden"

så, nån som har nån idé om hur jag får detta att fungera?

jag använder inte epostfunktion alls egentligen, men jag behöver det nu när man köper en android telefon. Min @company.com konto är anslutet till checkout

ursäkta språket, har en post på google forum som var på engelska som jag bara översatte hit... :)

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Språket är inget fel på, problemet är att jag inte riktigt förstår vad du vill göra eller vad som ditt problem är. Några frågor behövs för att reda ut det hela :)

Har du ett google apps-konto och ett vanligt google-konto?
    Du kanske inte ens behöver göra något. Med Android 2.1 och senare kan man ha flera konton kopplade till telefonen. Jag har ett apps-konto med min domän och ett vanligt gmail-konto kopplat till telefon. Jag angav apps-kontot i installationsguiden och det är nu det som är kopplat till market.

Är company.com din domän eller administrerar du domänen på nått sätt?
    Vill du aktivera mail i google apps?
    Om du inte kan administrera domänen du kopplat till google apps så kommer du bara få begränsad funktionalitet och jag tror inte du kan koppla mail till det.

Vill du se alla dina dokument du har på [email protected] med ditt vanliga googlekonto/gmail-konto?
    Du kan flytta ägarskapet på dokumenten från ditt apps-konto till ditt gmail-konto.

3. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

company.com domänen är egentligen en google apps, men jag har faktistk inte kopplat mitt konto dit, (det skapas underligt nog två google docs för mig då). Men därimot så har jag alltid använt mitt company.com google konto till google docs och google picasa mm.

jo det där med flytten av ägandeskap är jag helt med på, men skulle helst vilja ha company.com google kontot som grundkontot fortfarande för mig, men att mailen som är kopplad till det är ett gmail konto.... har sett att det går att göra så, men det krävs att [email protected] är ledigt då, men det är det inte nu, utan jag själv äger den sedan tidigare... och det går inte att koppla på befintlig...