Komma åt internt minneskort i brickad(?) telefon?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Pjoter, 19 apr 2011.

1. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja!

Sökt runt lite men inte hittat någon tråd som behandlar exakt detta.

Så, till saken.

För en stund sedan hängde sig min telefon mitt i ett samtal och freakade ur totalt, började öppna appar av sig själv och hoppa runt mellan olika appar. Gick inte att göra någonting så jag ryckte batteriet till slut.

När jag startar om telefonen igen uppstår det fenomen som många verkar ha drabbats av, nämligen att telefonen står och tuggar på bootloggan och viberar till lite då och då utan att det händer nåt.

Jag kommer in i både recovery mode och download mode. Har även ett par rommar ligger på SD-kortet som jag skulle kunna att installera igen.

Saken är den att jag har MASSA foton etc på mitt interna minneskort som jag inte vill förlora om jag gör en factory reset i recovery mode eller installerar om en wipe-rom.

Min fråga är alltså, går det på något sätt att komma åt det interna minnes kortet utan att få igång telefonen?

Enormt tacksam för hjälp! :)

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Om du gör en factory reset så skall inte det som ligger på det interna eller externa sd-kortet påverkas. Det har det aldrig gjort för mig iaf och jag har säkert installerat om 50ggr och kört factory reset 10ggr.

Har du CWM recovery?
    I så fall brukar det finnas alternativ att kunna mounta sdcard där.

/qsec

Pjoter gillar detta.
  3. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

En fabriksåterställning wipar bara /data och /cache vad jag vet. Inget av detta rör dina bilder. Men du borde kanske vänta tills någon har bekräftat detta.

4. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ahh okej. Har för mig att det försvunnit saker när jag gjort factory reset i CWM innan.. eller så blandar jag ihop med när jag lagt in en wipe rom..

Frågan är dock om jag kan göra en factory reset då jag flashat in ett annat tema i efterhand. Har för mig det inte funkade när jag provade göra det en annan gång iom att man då varit inne och mixtrat i rommen.

Tack för snabba svar iaf.. :)

5. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hurra!

Installerade om en gammal Doc's 9.9.5 wipe. Alla mina farhågor verkade vara icke existerande då allt innehåll såsom bilder etc fanns kvar på minneskortet.. Tråd kan tas bort om moderator tycker den var helt onödig..