Kommande Android telefoner

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrKindell, 7 nov 2010.

1. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Har idag en HTC Magic med Android 1.5. Är supernöjd med den.
    Men den har tyvärr fått endel stryk (bara utsendemässigt i form av skrapmärken osv) Sedan är kameran rätt kass på den. Annars en kanontelefon. Bästa jag haft hittils.

Men jag är ändå sugen på ett byte framöver.
    Vill då ha en med en riktigt bra kamera gärna HD och med BLIXT! Vilket jag saknar ofta idag.
    Sedan ska det vara en ren Android på den. Vad jag har förstått av många nya telefoner så som Samsung wave och även HTC Desire HD tex så har dom Android i botten med något annat junk över? Det är jag inte intresserad av.

Så vet ni om några nya spännande modeller som kommer framöver som passar in på mina "krav" ?

Tack på förhand

2. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Samsung Wave har inte Android.

3. MrKindell

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Trodde inte jag heller men har för mig att jag läste det i en annons om telefonen att den körde Android. Kollade nu igen på nätet och där står det att den kör Bada OS. Så du har rätt.

Hur är det med HC Desire, Legend osv då? Visst har väl dom Android med något annat uppepå det? Eller är det bara för att det är en nyare version av Android?

4. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541

MINA ENHETER

I princip alla telefoner av HTC har HTC Sense som 'junk' över. Ska du ha en vanilj-android så måste det nog bli den omryktade Nexus Two som eventuellt kommer presenteras imorgon på ett Samsung-event. Den sägs vara i klass med Galaxy S om jag har läst rätt.

5. Rallytönten

Rallytönten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

OM det nu är den som de kommer visa.. om den överhuvudtaget finns..

6. MrKindell

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Aha okey.... Blir spännande. Har någon några länkar med info om den telefonen?
    Jag har funderat lite på Nexus One. Men knapparna på den verkar ju inte fungera något bra och ingen blixt till kameran om jag minns rätt?

7. RickStar

RickStar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Knapparna är ok men har en liten invänjingsperiod. Nån form av blixt har den... typ LED tror ja de e...

Enligt mig så är det ingen idé att köpa ngt annat än Nexus One för tillfället, personlig skulle jag vänta och se. före februari iaf borde det komma nån sjysstare modell med vaniljsmak... Kanske t o m denna månaden, kanske t o m denna veckan, kanske aldrig :)

8. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Alltså. Man köper inte en Nexus One för kameran eller knapparna... *facepalm*

Detta "junk" du pratar om är på de flesta telefoner men det kan du lätt få bort genom att flasha ny rom, du behöver ju inte ha kvar det.

Satsa på Desire HD eller en annan icke-androidlur om du vill satsa på kameran.

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Htc sense (htcs "junk") skiljer sig väl inte så mycket från ren android? Enda skillnaden är att de har betydligt snyggare widgets osv.

Går det till och med inte att slå av htc sense och köra ren android?

10. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men HTC Desire HD hade väl ändå inte så jättebra kamera?

Vissa tycker att HTC Sense slöar ner mobilen och det skiljer sig ganska mycket utseendemässigt från vaniljandroid.
    Men framförallt så är det en smaksak.
    Jag t ex gillar HTC Sense

Man kan inte riktigt "slå av" htc sense men man kan byta homelauncher till vanilla android på samma sätt som man man byter till t ex ADW Launcher.
    Vet dock inte om det finns nån nackdel med att Sense ligger i bakgrunden....

11. MrKindell

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ni som äger en Nexus One idag och har haft den ett tag.
    Vad tycker ni om telefonen?

För och nackdelar? Buggar osv osv?

12. MrKindell

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Var i kontakt med ett företag som säljer mobiltelefoner idag.
    Dom kunde inte erbjuda Nexus One för att den inte är gjord för sverige skrev dom och om något skulle gå sönder på den eller om den måste in på service så måste den skickas till England och då tycker dom inte att dom kan hålla en bra service.
    Är det så generellt? Det går alltså inte ta den med någon form av abonemang?

13. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

jag är jättenöjd med min nexus. Det enda jag tycker är tråkigt är dualtouch och att fm inte är aktiverat i original. Annars finns det nog inget idag som är bättre. Efter set install location är inte heller det begränsade minnet något större problem.

Att vara tvungen att skicka till Britannien ser jag inte som ett problem eftersom man då slipper anovo och vet att rätt personer gör ingrepp på telefonen.

Det jag kan klaga på i mitt fall är att den har problem att hålla sig flytande utan omstart varannan vecka. vet inte om det är telefon eller nån applikation som strular dock. Har ju en del bakgrundstjänster igång.

Jag har haft magic innan men bytte till nexus i januari. Vart besviken på att magic inte fick uppdateringar.
    Har inte haft några problem med hårdvaran utan alla problem som funnits har löst sig med mjukvaruuppdateringar.

Du borde inte bli besviken om du väljer att köpa en sån. För egen del ser jag inte vad som saknas hårdvarumässigt som skulle motivera en ny telefon. Allt jag vill göra med min telefon kan jag göra och det är utan strul. Men visst finns det möjlighet till förbättring, men jag tvivlar på att all kraft som finns i telefonen används optimalt av android idag. Så uppdateringar lär ju bara göra den bättre.

Last edited: 10 nov 2010