Kommande modeller från HTC diskuteras här

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Anwar93, 29 maj 2010.

1. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

All info ang. nya modeller hade vart suveränt att posta här!

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har en roadmap? Jag minns att det ska släppas 12 HTC totalt under 2010, alltså en var fjärde vecka, varav minst 6 android, men det skulle ju varit trevligt om man slapp göra ett dumt köp nu för att en mer passande mobil släpps nästa månad.

Är mest nyfiken på om det kommer en HTC Wildfire med hyfsad spec; typ en Desire Mini...

3. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Varför köpa Desire Mini, när man kan köpa Desire?
    X10 vs X10 mini. Jag hade helt klart valt X10!

4. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av den enkla anledning att jag inte behöver en så stor skärm, eller så höga prestanda. En telefon är inte bättre för mig bara för att den har en bättre spec. Min gräns går vid iPhones storlek; den var klumpig nog så mer än så är inte aktuellt. Har med mig telefonen överallt, ofta i små kostymfickor, och det är inte alltid så rolig med en stor mobil då.

Dessutom är Wildfire i mitt tycke mycket snyggare än både Legend och framförallt Desire :)

5. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jojo det är klart... bara att vänta tills den kommer ut i affärerna då!

6. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uhmm, varken Desire eller Wildfire kommer i närheten av kvalitetskänslan, komforten och den är faktiskt snabb tror lite långsammare CPU, dock inte samma typ CPU så de är svåra att jämföra exakt.

7. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis, som sagt beror ju allt på hur man använder den. Jag tillhör den där budgetkategorin; "young social users", "generation upload" och allt vad vi kallats :)

Jag skickar en himla massa SMS, ringer nån gång om dagen, skickar och kollar mail på kontorstid, samt använder sociala nätverk. Så för mig räcker en mobil som Wildfire, men å andra sidan vill man ju gärna att den ska SE bra ut och FUNKA bra också. Och KÄNNAS bra. Även om man använder den för enklare saker.

8. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

HTC Scorpio sägs vara den nya jätten som kommer tas hand av Verizon. Det betyder helt enkelt att ifall alla rykten är sanna, så kommer Scorpio att vara en ny medlem i Droid-family. Och ni alla vet hur bra Droid mobilerna säljer nu för tiden.

Scorpio sägs ha en 1,5GHz processor samt köra Android 2.2. Ifall allt är sant, så säger vi "Hej, och välkommen till familjen". Dock så får vi hoppas att den når Sverige också!

9. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...vilket Droidmodellerna inte gjort hittils, eller? Vad jag förstått är Droid exklusivt för vissa nätoperatörer i USA?

Finns ytterligare ett antal modeller vars namn har läkt (åtminstone 4 till) och HTC själv har sagt sig ska släppa totalt 6 mobiler till under 2010 så det dyker nog upp en del...

10. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det som lanseras först i USA verkar förbli USA specifika, det är vanligtvis modeller som är anpassade näten där borta. (för varje operatör)

11. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Scorpio verkar ändå bli awesome...
    @Fregor

Det beror på, vad HTC vill satsa på! De har just släppt 4G mobilen, och vill nog inte konkurrera ut sig själva. Eller jag vet inte! Vad jag vet är att Samsungs värsting nu släpps i Europa, fast kommer att smyga ut till resterande världen efter ett tag!
    Kan vara desamma med Scorpio!

12. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det blir nog kusiner i Europa/Asien med liknande specs, fast med annat utseende och andra namn.

13. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kanske... sålänge 1,5GHz processorn och Android 2.2 medföljer, så klagar jag inte!

14. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Nä det vore dumt att göra :)
    hoppas bara den dyker upp snart, sugen.