[kommande] Shadowgun.

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 26 maj 2011.

  1. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    1 294

    MINA ENHETER

    Jag vet att jag har skapat en tråd för kommande spel, men detta ser helt enkelt för bra ut för att nämnas som ett i mängden, och får därför en egen tråd.
    Shadowgun är utvecklat av teamet bakom Samurai II: Vengeance (bland annat) och ska hitta sig till Android och iOS i sommar.

    Tyvärr så fortsätter de på Tegra-spåret, men med lite Chainfire3D och lite tur så kan detta bli något vi alla kan ta del av.

    Ser grymt ut.
    http://www.madfingergames.com/coming-soon
     
  2. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Våga vägra tegra!
     
  3. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    men vad fan lägg ner
     
  4. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    1 294

    MINA ENHETER

    Vadå?
     
  5. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    tegra-exklusiviteten:P
     
  6. kent_

    kent_ Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    507
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

  7. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    1 294

    MINA ENHETER

    "MADFINGER Games, a.s.
    No worries, it will not be only Tegra"

    -Facebook
     
  8. TookieDroid

    TookieDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Ser fram emot releasen, ser lite ut som gears of wars :D
     
  9. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    1 294

    MINA ENHETER

    28 September är nu spikat datum.
     
  10. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Finns tyvärr inte så mycket riktigt snyggt till Android, och det som kommer går bara att köra på high end lurar. Infinity Blade fungerar bra på förra generationens iPhone.
     
  11. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nu är en trailer för spelet släppt och det kommer enbart för iPhone och Tegra2 baserad hårdvara, detta var ju väntat men ändå aningen trist, speciellt som det med stor sannolikhet kommer att använda Tegra processorn fullt ut på samma sätt som Sprinkle gör = chainfire fungerar inte.
     
  12. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    1 294

    MINA ENHETER

    Trodde Madfinger Games lärde sig en läxa med Samurai II... Under Tegra-tiden sålde det OK, men när det släpptes lös för alla blev det ett av de bäst säljande Android-spelen på urlänge.
     
  13. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag kör sprinkle på min Desire HD med hjälp av chainfire.
     
  14. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Samma här spelar Sprinkle jag med på min htc desire Z med chainfire :D
     
  15. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ja, Sprinke kan köras med hjälp av Chainfire med vissa processorer, tyvärr inte med Mali-4000 som sitter i SGS2 och Chainfire själv tror inte att det kommer att göra det. Mao kanske ni kommer att kunna köra detta spelet även ifall vi med SGS2 inte kommer det, eller så kan vi alla kanske spela det, vem vet ännu så länge.
     
  16. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det oväsentligt hur mycket de säljer i Market då Android baserade spel ändå säljer alldeles för lite för att de skall kunna göra några pengar.

    Sprinkle har sålt cirka 15.000 exemplar på Market om nu inga refunds har gjorts, på iOS sålde det i över 100.000 exemplar på AppStore och det var enbart helgen. Mediocre Games har sagt att enda anledningen till att de ens gjort en version för Android är för att Nvidia betalade dem, de gjorde det alltså inte för Android utan för Nvidia.

    Detta är den bistra sanningen om våran plattform, den är för splittrad, fragmenterad och för lätt att piratkopiera på.

    Förövrigt har Madfinger sagt att det kan komma en "öppen" version senare efter att deras avtal med Nvidia är över men det får vi väl se.
     
    Last edited: 26 sept 2011
  17. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Trist att så många tydligen inte kan offra nån tjuga på ett bra spel :-(
     
  18. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    1 294

    MINA ENHETER

    Håller med! Det är en riktig skitmentalitet. Själv har jag appar och spel för hundratals, kanske tusentals kronor.
    Att välja piratversioner av spel och sen gnälla över hur dåligt utbudet av spel är, är vansinnigt.
     
  19. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    rt
    Skyller dock inte allt på piratkopieringen, det finns ett antal olika CPUs och GPUs som Android kör på, ett antal olika skärmupplösningar och ingen utvecklare kan utveckla samt buggtesta för alla dessa plattformar inom plattformen.

    Utvecklar man för iOS, är det betydligt mindre jobb och man når väldigt många fler användare iom att utvecklar men för iPhone4 så når man en väldigt massa användare, utvecklar man för Android så vet man ju egentligen hur många som kan köra spelet.

    Piratkopieringen är ju oxå som sagt väldigt stor för Android men givetvis består ju det i delvis användares korta och snåla tänk men även att Google iom deras alldeles för sena utrullning av betal-appar. Jag använde själv Blapkmarket innan Google körde igång betal-appar för svenska market och en del har ju givetvis märkt hur lätt det är att piratkopiera på grund av detta.
     
  20. lejonel

    lejonel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    2 009
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Det där argumentet hör man allt för ofta och jag tvivlar starkt på att det ligger någon sanning bakom detta. Samtliga Android kör i grund och botten på samma OS. Kort och gott grundstommen som man bygger spelet åt.

    Hur lyckas dom annars att släppa massvis med spel till PC? Det är ju inte så att samtligt PC har likadan hårdvara, upplösning osv.