Fråga: Kommande uppdateringar innebär?

Discussion in 'One X - Allmänt' started by Darwit, Apr 8, 2012.

1. Darwit

Darwit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Vad kommer 1.27 o andra kommande uppdateringar innebära tror ni? Är det möjligt att få ut mer liv i telefonen med annan mjukvara? Är gammal apple-user så detta är min första android. Gillar den enormt men just batteridränaget är hysteriskt att skåda... Hur mycket kan man tro att uppdateringar kommer förbättra problemen? Är i nuläget lite i valet o kvalet på att sälja telefonen och skaffa en "beprövad" men det skär i hjärtat.

Hörde om någon som sa att SIIG var bedrövlig i början men att de nu är bra och stabila...kan detta mirakel hända med HTCn med tro? Vet man isåfall när en ev uppdatering rullas ut?

Allt funkar MYCKET bra på telefonen men som sagt just nu kan jag inte ha den på jobbet...såvida jag inte väljer att jobba 6 timmar per dag.

Vänligen/ Johan

2. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag kan då inte säga att one x har sämre batteritid än min gamla evo 3d eller sensation. Samtliga telefoner är av htc's senare modellkatalog och en tendens verkar vara dålig batteritid. Min legend räkte iaf dubbelt så länge både i passiv "synk och skärm av" o aktiv "användning".

One X har bra batteritid, när skärmen o cpu inte kör för tungt. Över natten med synk o idle så rör sig batteriet knappt nått alls (1-3% kanske) och det är mycket bättre än tidigare telefoner. Så potentialen finns där. Men du köpte en telefon med 4 kärnor o fetaste skärmen och du klagar på batteritid?

Android är tämligen dålig på batteritid jämfört med winphone eller iphone, men mer av sin natur och mjukvara än hårdvaran i sig.

3. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

HOX har riktigt fin batteri tid såvida du inte spelar eller kör allting på. Tex alltid ha wifi igång synca aktier väder, ha gps igång osv.

Det är lite upp till användaren.

Den drar nästan ingenting när man inte använder den.

Ställ in så wifi inte alltid är igång.
    Dra ner ljusstarkan på skärmen, att belysa 4,7 " tar mer kraft än en 3.5".
    Kasta ut htc bloatat som aktier och annat krafs. Synca bara viktiga saker som tex mail.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: Apr 8, 2012
  4. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

har inga problem längre med batteriet. väljer man att synka dropbox, skydrive och gud vet vad så funkar det långt över tio timmar. Under natten gick en procent. du måste som android användare vara mer alert på att telefonen gör det du vill och inget annat. lycka till med ett bra byte av os.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

5. Darwit

Darwit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svar^^

Ja, jag är medveten om att det lär skilja sig mellan quadcore, stor skärm kontra andra modeller...min fråga kvarstår dock om huruvida någon vet något om kommande uppdateringar...de ex som recensenterna fick hade ju tydligen en annan "firmware" och de sa unisont att den förbättrade batteritiden avsevärt. En telefon är till för att användas utan att nervöst snegla på den och göra riskbedömningar huruvida den dör då...

Jag släcker WiFi asap när jag inte använder den och ja, jag ska dra ner manuellt på ljusstyrkan. Det enda den uppdaterar är just mail^^.

One X är min första HTC lur så jag undrar om HTC är ett kundorienterat företag som lyssnar in kunder. Vid det här laget borde väl det kommit till deras kännedom att många är nöjda med telefonen men att just användningstiden är något de MÅSTE göra något åt,eller?

Gnäller inte, jag vill verkligen ha denna telefon! Bara hoppas, önskar, längtar efter nya updates som verkligen fulländar luren.

6. Darwit

Darwit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack :)

7. Droid119

Droid119 Guest

För att ta bort HTCs bloat behöver man root. Och om man vill göra det nu måste man låsa upp luren och kasta bort garantin.. vänta tills Revolutionary kommer och räddar er.

8. Darwit

Darwit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm...är Nexus bättre än HOX vad beträffar batteriet??

9. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

galaxy nexus är enligt min erfarenhet sämre. typ hälften. nån annan kanske har andra erfarenheter

Sent from my HTC One X using Tapatalk

10. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

För att spara batteri så räcker det med att stänga av sync och "tweaka" några saker.

men vill man både spara utrymme och och få bättre prestanda så är ju en bra ROM något man bör prova när de väl är mogna .

11. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Jo men HTC måste ju få reda på det från kunder, ju fler desto bättre om det är problem med något.

Längst ner till höger finns kundservice

http://www.htc.com/se/help/htc-one-x/

Sen är det stora utmaningen med all sannolikhet om luren befinner sig där det är dåliga signalförhållanden från och till. Verkar inte vara särskilt "optimerat" hur luren beter sig då när den vill hitta en 3G-mast att "surra" med.... eller en halvtaskig wifi-uppkoppling...

12. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle säga som så här, försök en stund med telefonen. Ta med laddaren ett tag. Fungerar den inte alls för dig snegla på en Motorola Razr Maxx om du vill ha liknande format men tokigt lång batteritid eller en Samsung Note om du kan stå utmed en större telefon.

Det är inte samma sak som HTC, men Razr slår lätt HOX på fingrarna när det gäller bygget. Även om det loppet är tight.

Mina åsikter dock.