Kommentarssystemet (nyhetsartiklar)

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av djjokke, 15 mar 2010.

1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tjena SD!

Satt här och hängde i forumet en vacker dag som denna och fick plötsligt en uppenbarelse.

Personligen tycker jag att kommentarssystemet till nyhetsartiklarna som finns på förstasidan inte är så bra som det kunde varit. Därför kommer jag nu med ett förslag om att ändra det så att man har en forumdel som heter "Nyhetskommentarer" eller liknande. Så när man läser en artikel och vill kommentera den, då trycker man på "Kommentera" så skickas man automatiskt till tråden för den artikeln.

Jag hänger mycket på SweClockers.com, därifrån jag fick idén. Här kan ni se hur jag menar:

När man trycker på "Läs kommentarer och diskutera" kommer man alltså till forumdelen "Nyhetskommentarer" och till tråden för artikeln.

Personligen tycker jag att detta blir lite enklare och ger en bättre överblick över kommentarerna och öppnar för en lättare diskussion. Det blir t.ex. lättare att citera vad andra skrivit o.s.v.

För övrig angående citeringsfunktionen. Där tycker jag också att man kan ta efter SweClockers då de har två olika citeringsmöjligheter. En som fungerar som här på Swedroid - man trycker på "Citera"-knappen så skickas man till "Svara på ämne"-sidan. Nackdelen med detta är att man inte kan citera flera stycken i samma inlägg (jo det är klart man kan, om man skriver in det manuellt). Det här har Sweclockers löst genom att man bredvid varje inlägg har en i-kryssbar "citera"-ruta. Bockar man i denna bredvid det inlägg man vill citera så skapas automatiskt ett citat nere i snabbsvarsfältet. På så sätt kan man citera flera stycken i samma inlägg - dessutom i snabbsvarsfältet.

Här ser ni hur jag menar:

Det var mina förslag på förbättringar till en redan grym sida! Tack för allt hårt jobb ni lägger ner :)

MVH Jokke

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Fråga ett har faktiskt varit uppe tidigare.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=152
    Problemet är där att Forumet och webbsidan står på två olika "plattformar", och antagligen är det är lite knixigt att få dem att samarbeta.
    En fördel att ha det separat är vi får fler "anonyma" och spontana kommentarer (många orkar inte registrera sig eller logga in).. Men det hade ju gått och lösa också.

Fråga två tror jag redan finns faktiskt (utom att det kommer till snabbsvarsfältet)
    Tryck på "Multi" knappen på de inlägg du vill citera och det sista inlägget trycker du "Citera". Då kommer dessa dyka upp för citering. Sweclockers använder faktiskt samma forummjukvara som swedroid, om något modifierad. Så denna grundfunktion finns även här, men stället för bocken så blir multiknappen fetstilt istället.

Last edited: 15 mar 2010
  3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Aha på det viset. Ja det är klart att det alltid är trevligt med lite spontana reaktioner från människor som inte alltid vistas här.

Ah! Har alltid undrat vad multi-knappen var för något, tack för infon. Då är jag nöjd :D