Problem: Kommer bara till "Nödsamtal"

Diskussion i 'Frågor och support' startad av B-Blackview, 31 maj 2024.

1. B-Blackview

B-Blackview Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har haft min Blackview 9900E säkert ett par år och den har fungerat, tills härom dagen. När jag startar telefonen kommer jag inte längre än till Nödsamtal. Eventuellt uppstod felet när jag skulle förbereda för en läsplatta, eventuellt kom jag åt fingeravtrycksknappen. Jag gissar att problemet finns hos Android (har för mig att jag har version 11). Läser mig till att det går att göra en fabriksåterställning men då ryker allt innehåll, bland annat en massa bilder. Jag vet att det funnits möjligheter att komma in bakvägen i telefonen via USB-kabel från datorn och då både ta hem innehåll och göra inställningar i programvaran. Men det går inte när telefonen är låst. Finns programvara man behöver i datorn (Windows eller Linux). Finns någon som kan tipsa om hur jag gör? Google, liksom Microsoft och Blackview, ger det för dem enklaste rådet att radera allt och börja från början och därmed ge oss användare en massa extrajobb och förlorad information. Finns säkert flera än jag som skulle uppskatta en sådan bakväg.

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.045

MINA ENHETER

Du får nog utveckla ovanstående, vad menas med "förbereda för en läsplatta" och vad exakt hände som du tror skulle kunna ha med saken att göra?

3. B-Blackview

B-Blackview Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Vet inte om jag klarar av det, anvisningar från Kobos inloggning kan jag inte ha i skallen. Vet att jag uppmanades att trycka på sensorn för fingeravtryck. Jag fick ingen reaktion och tänkte att jag hade en skitig tumme som kanske i inte fungerade som fingeravtryck så jag tvättade tummen och försökte flera gånger utan resultat. Jag höll på att skaffa ett konto hos Kobo, något jag avbröt. Kanske kan jag fullfölja öppnandet av konto hos dem och se vilka anvisningar jag fick. Sorry om det låter vagt.