Kommer det någon ny HTC snart ?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Stafford, 15 mar 2011.

1. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej vänner.

Jag är i startgroparna med att köpa mig en ny telefon och undrar om ni vet om det är någon ny HTC pågång ?

Jag har tittat mycket på dom nya SE Arc och Neo, men är lite skeptisk till SE då jag blev så lurad på min Satio.

Har tittat på HTC hemsida, men hittat ingen info där om kommande HTC telefoner.

Med vänliga häsningar

Robert

2. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Thunderbolt är ju på gång, men jag är osäker på om den bara är för amerikanerna eller även oss... Sen gick det väl rykten om nån som hette Scorpion ett tag, men jag vet inte var den tog vägen eller om det är den som numera är Thunderbolt.

Jag är i samma läge som dig så jag undrar lite samma sak (heter dessutom oxå Robert.. ;) )

Stafford gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 377
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kolla på den översta raden + Wildifre S i den undertill: http://www.htc.com/se/product.aspx

Det rör sig tyvärr endast om mindre uppgraderingar från föregående modeller, varför intresset varit väldigt svalt till skillnad från tidigare HTC-lurar med Android. Förhoppningsvis händer däremot mer rejäla saker bortåt sensommaren/hösten.

Thunderbolt som är en CDMA EvDO revA-telefon (inte kompatibel med svenska näten) kommer endast att säljas hos Verizon.

Stafford gillar detta.
  4. CSS

CSS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej Stafford! Precis som bernard säger så har det kommit ett antal nya HTC mobiler: Incredible S, Desire S, Wildfire S samt Facebook mobilerna Salsa och ChaCha. Dessa lanserades under WMC i Barcelona för ungefär en månad sedan.

Sen är det ju också så som bernard påpekar att det släpps "unika" mobiler till de olika operatörerna i Usa, där Sprint, Verizon, AT&T och T-Mobile är dom stora operatörerna.
    Jag är själv inte så insatt men man kan väl kortfattat säga att dom har olika typer av nät och således släpps det mobiler anpassade just för deras nät.

Personligen tycker jag Thunderbolt är riktigt läcker men något man bara får sukta efter.
    Jag och säkert många andra med mig blev nog lite besvikna efter WMC när HTC inte släppte någon riktig "top of the line" telefon med dual core som Samsung Galaxy SII, LG Optimus 2X.
    Visst är specifikationer rätt viktigt men det är inte allt och tex. Incredible S är en riktigt grym lur som säkert kommer att ligga i toppen ett bra tag.

Personligen har jag bara ägt en smartphone, Nexus One. Jag har bara gott att säga om den och den kommer nog alltid va min lilla ögonsten. Men nu vill jag ha en ny mobil och har bestämt mig för att det ska bli en HTC och gärna en som ligger i topp. Det har gått en del rykten om en HTC med dualcore nu en tid som har gått under namnet HTC Pyramid. Och idag så har två konceptbilder läckt ut från kinesiska XDA.cn

Dock oklart om denna mobil skall släppas till någon operatör i Usa eller internationellt. Men vi får se. Förmer info: http://pocketnow.com/android/htc-pyramid-first-renders

Ganska läcker va?

Last edited: 15 mar 2011
    Stafford gillar detta.
  5. Can0n

Can0n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har letat om det finns något rykte om en ny HTC med fysiskt tangentbord men inte hittat något. Någon som har läst något någonstans?
    Är nämligen i startgroparna också, som TS, och ett krav är att telefonen ska ha fysiskt tangentbord. Skulle kännas dumt att köpa en DZ nu om "DZ2" kommer inom kort.

Stafford gillar detta.
  6. CSS

CSS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vänta och se tills CTIA 22-24 mars är över. Förhoppningsvis presenteras lite nya lurar då.

Stafford gillar detta.
  7. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    http://www.xda.cn/newshow.php?snid=1730&page=&pages=5

Några nya modeller ser det väl ut som? :) Jag blir förvånad ifall HTC inte släpper ett riktigt flaggskepp i Orlando nästa vecka.

De första två ser ut att bli WP7, men den tredje; Pyramid är Android. 4,3" 540*960 super LCD sådär ja! Men att den skulle ha Android 3.0 (Honeycomb) får vi nog ta med en nypa salt ändå...

@Can0n: En av WP7-lurarna har tangentbord.

Huruvida någon av dessa kommer till Europa blir vi nog varse under nästa vecka.

Stafford gillar detta.
  8. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Direktöversättning med hjälp av Google translate (texten från xda.cn):
    HTC Pyramind redovisade Android3.0 mobilsystem telefonens operativsystem, konfiguration, 4,3 inches 960 * 540 upplösning Super-LCD-pekskärm, 1.2GHz processor, högpass, RAM är 768 MB, konfiguration före och efter två kameror (baksida: 800 miljoner pixlar, före: 130 miljoner pixlar), autofokus och LED blixt och andra funktioner. Stöd Wi-Fi, Bluetooth och andra funktioner. Vid konstruktion av virtuella QWERTY-tangentbord för användning av stege.
    Exponering av dessa nya villkor i enlighet med 2011 HTC flaggskepp snygg design, i år lanserade HTC inom olika områden kommer att vara lämpligt att stödja alla nya produkter, kommer dessa nya produkter också införas för att träffa dig.

;) inte helt lätt att tyda.

9. Can0n

Can0n Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är dock inte intresserad utav någon Windows-telefon ;)
    Tack för svaret iaf

10. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Den där tänker jag avbeställa min SE arc för!! Det får ta hur lång tid som helst för denna att komma hit: den ska jag ha:)

11. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Riktigt läcker tycker jag också. Skulle kunna bli en ersättare till min Nexus. Får se vad som kommer hit och inte. :)

12. Rekcus

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Förstår det :)

13. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej och tack för alla svar.

Vet i fan om jag orkar vänta ända tills i höst på att köpa en ny mobil.

Sen tycker jag att en bra kamera är viktigt.

Jag har en dotter på 1 år och några av mina bästa bilder av henne har jag tagit med min mobil-kamera för den har har man alltid med sig. Så en bra kamera är av stor vikt för mig.

Så därför lutar det nog åt ett köp av SE Neo, då jag tycker den verkar prisvärd.

Men som sagt, tack för era svar.

14. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Riktigt läckert om den verkligen har Android 3.0 - knappt man vågar tro på en sån sak...

Nu vill jag gärna ha besked huruvida den kommer utrustas med HDMI eller ej, för det tycker jag verkar vara en riktigt skön pryl;)

Kanske vi ska dra igång en Pyramid-tråd så vi kan gå loss ordentligt på alla rykten?

15. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så sugen på att köpa en optimus 2x, men man blir ju ledsen när man tittar på den jämfört mot denna, allt utrymme på Pyramid utnyttjas så otroligt bra, i princip bara en skärm! Gråa "ramen" lurar ju ögat lite grann, men ser ändå ut att utnyttja utrymmet bättre. Hoppas verkligen dom säger och visar något om kommande på ctia som sagt.

Last edited: 16 mar 2011
  16. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Tycker oxå det låter som en värdig ersättare till min Nexus :)

17. Sanguis

Sanguis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker det är lite intressant att det står "Google" baksidan av telefonen? Det är väl bara Nexus One/S som har den markeringen? Kan detta vara en ny Nexus-telefon?

18. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    693
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ja det såg jag också htc kör ju inte med google wtf?

19. ExCeed

ExCeed Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Hur menar du nu?

20. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    693
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    alltså deras egna mobiler har ju inte haft google på baksidan, endast nexus?