Kommer det någon xperia play II?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av SamDroid, 11 dec 2011.

1. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har alltid gillat konceptet med play men storleken ihop med den lite svagare hårdvaran har gjort att jag inte köpt en. Vet ni om det finns någon två planerad? Har telefonen sålt bra och så?

Sent from my LG-P990

2. Mongroovy

Mongroovy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Hoppas med på en fortsättning, tufft koncept.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    I följande inlägg som rör Xperia Play antyder Sony (Ericsson) att man kommer fortsätta med nya enheter under 2012. Jag vore förvånad om det inte också avser Play-serien med tanke på sammanhanget.

Vidare dök det nyligen upp en Playstation Network-klient för Xperia Play: Xperia Play PSN Store port brings new games to the UK | The Verge. Förvisso är utbudet relativt begränsat, men det kan i varje fall ses som en indikation på vartåt det lutar. Om produkten bedömts som dödfödd bör det också synas i en nedtrappning av speltitlar samt tjänster, vilket alltså inte verkar vara fallet.

Ovanstående i kombination med att Sony i övrigt satsat på Android för bland annat TV-apparater (Google TV), surfplattor och nu senast en walkman-enhet talar för att vi rimligtvis kan vänta oss allt fler produkter på samma spår framöver. Fortsätter Sony med telefoner vore det förstås också märkligt om man inte fortsätter att utnyttja ett av företagets starkaste varumärken (Playstation) och den kompetens bolaget besitter inom just gaming-segmentet.

Vad berör försäljningen har Sony Ericsson inte gått ut med några försäljningssiffror ännu. I september var bolaget enligt egen utsago nöjda med resultatet och hade höga förväntningar inför det fjärde kvartalet. Frågan är hur bra man lyckats med detta. Förhoppningsvis dyker mer information upp i årsredovisningen.

Xperia Play introducerades 2011-02-08 i lagom tid till till Mobile World Congress 2011 (14/2 -> 17/2). Får vi kanske se en repris av detta nästa år inför MWC 2012 (27/2 -> 1/3)?

Qualcomm hävdade vid lanseringen av deras S4-plattform (Dual/quad core i 1,2-2,7GHz (28nm), Adreno 225 eller 305) att produkter de facto skulle finnas ute i handeln under Q1 2012. Om man ägnar sig åt lite önsketänkande kan i varje fall potent hårdvara finnas på plats tidigt nog för en februari/mars-premiär av enheten med butikspremiär ~2-3 månader senare.

Androiden, SamDroid och (deleted user) gillar detta.
  4. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tack Bernard, tror ditt inlägg täckte allt jag undrade över. Hoppas nu de klämmer fram en ny under nästa år. Med dual eller quadcore (som drar mindre ström också förhoppningsvis) kan det bli hur bra som helst :)

5. usvrg

usvrg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det ska komma en tvåa. Fråga mig inte hur jag vet för det tänker jag inte avslöja.

SamDroid gillar detta.
  6. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Om det kommer en tvåa gäller det dock att inte prestandan är så dålig så att det iaf i teorin är möjligt att spela t.ex. PS2-spel. Den nuvarande Play:en ger ju inte riktigt skäl för namnet dessvärre.

7. xq198

xq198 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min kompis pappa jobbar på SE och han har sagt att det inte kommer en tvåa, för att den sålde inte tillräckligt bra...

8. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag hoppas att du har fel. För det var framför allt två saker som failade med Xperia Play.
    1. Folk förväntade sig att det skulle vara starkare hårdvara (Grafik och processor).
    2. När öppnas Sonys playstation store för den på allvar? Jag menar, de som köpte den förväntar ju sig att man ska kunna köpa spel där som utlovat vilket i stort sett inte skett. Kanske blir ändring på det nu när Sony tagit över, eftersom de inte verkade vilja licensiera ut "Playstation" till SE.